فراخوان ایده‌های خلاقانه برای درختان خشک‌شده

محسنی‌تکلو عنوان کرد: در برگزاری این رویداد دو مساله مد نظر بود، یکی این‌که حتما یک رویداد باشد که شهروندان، هنرمندان و مدیران شهری درگیر آن شوند و دیگر این‌که، در حال حاضر تعدادی درخت در سطح شهر وجود دارند که به دلایل مختلف مانند آفت خشک شده‌اند و درختی که خشک می‌شود و ریشه و تنه‌ی سستی دارد، می‌تواند برای شهروندان خطر‌آفرین باشد.

وی افزود: شهرداری در ادوار گذشته اقدام به قطع چنین درختانی می‌کرد اما در دوره‌ی جدید شهرداری تصمیم گرفته شد، به جای بریدن این درختان، با نظر هنرمندان، تبدیل به آثار ماندگار هنری شوند تا برای شهر ارزش افزوده هنری باشند.

او اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند طرح‌های خود، را برای تبدیل این درختان به مجسمه‌های چوبی و یا تبدیل این درختان به آثار انتزاعی در حوزه‌ی هنرهای محیطی به این رویداد بفرستند.

تکلو بیان کرد: شهرداری می‌توانست این کار را به صورت دعوت از چند هنرمند و استفاده از بهترین طرح آن‌ها اجرا کند اما برای این‌که بین شهروندان، هنرمندان و مدیران شهری تعامل بهتری صورت گیرد و مردم از نزدیک با خلق این‌گونه آثار هنری آشنا و با این رویداد همراه شوند این کار را به صورت یک رویداد هنری برگزار خواهد کرد.

وی گفت: شبیه این طرح در تهران با عنوان درختستان برگزار شده بود و ما برای این‌که این طرح تکراری و تقلیدی هم نباشد، از آثار باغ سنگی سیرجان که هم باغ و هم هنرمند خالق آن درویش‌خان شهرت جهانی دارد؛ بهره گرفتیم و برای این رویداد جایزه درویش‌خان را که شامل تندیس و جایزه‌ی نقدی است؛ در نظر گرفتیم و آن را به اثر برتر فرستاده شده به این رویداد، تقدیم خواهیم کرد.

به گفته وی: زمان ارسال طرح‌ها به دبیرخانه، ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۸، انتخاب آثار، ۳۰ خردادماه ۱۳۹۸ و زمان اجرای رویداد ۱۴ الی ۲۱ تیرماه سال جاری خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین ثبت نام و ارسال طرح‌ها از طریق تب مربوط در سایت شهرداری به آدرس  www.kermancity.ir  امکان‌پذیر است ضمن این‌که لینک رویداد حافظه چوب در بیو در دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک، جهت مشاهده‌ی متن کامل فراخوان، تصاویر درختان، ثبت نام و ورود اطلاعات اقدام نمایند.

محسنی‌تکلو اظهار کرد: طرح‌های منتخب پس از توافق و عقد قرارداد با هنرمند در موعد مقرر اجرا می‌شوند و به طرح برگزیده‌ی رویداد در آیین اختتامیه، جایزه ویژه درویش خان اهدا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28294
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.