محمود وفایی : وجود صنایع‌دستی در سبد کالای خانواده ضروری است

محمود وفایی روز شنبه در نشست علمی صنایع دستی استان گفت:«صنایع دستی توانایی ارز‌آوری دارد و می‌تواند بار بزرگی از دوش دولت بردارد.»

وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم افزود باید الگوها و محورهایی را انتخاب کنیم و به دنبال نمونه هایی باشیم که اقتصاد ما را از درون و برون مقاوم کند.

به گفته وی مهمترین نیاز صنایع دستی باور به این نکته است که این صنعت می‌تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا کند و حرف اول را در توسعه تجارت غیرنفتی بزند.
وفایی بیان کرد برنامه‌ای  مطالعاتی با مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای ساماندهی و رونق فعالیت های صنایع دستی طراحی شده است.

وی افزود صنایع دستی بدون اتکا به بخش گردشگری نمی تواند فعال باشد و نقشه راه صنایع دستی بدون ارتباط با بخش گردشگری معنا و مفهوم ندارد.

محمود وفایی به هدف این نشست که برای اولین مرتبه در کشور اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت ما در حوزه صنایع دستی نیازمند ارتباط بین صنایع دستی و دانشگاه هستیم.

به گفته وی کرمان در بخش صنایع دستی جزء ۴ استان برتر کشور است و دراکثر نمایشگاه های صنایع دستی با استقبال بسیار خوبی روبرو بوده و رتبه اول را بدست آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برنامه‌ سال آینده به هدف جهانی کردن پته کرمان و گلیم شیرکی پیچ سیرجان و معرفی شهر سیرجان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7595
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.