کرمانی ها اگر می خواهند جشنواره موسیقی نواحی در کرمان بماند، دست بجنبانند

او در پاسخ به این سوال که «با پایان تفاهم‌نامه سه ساله برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان، تفاهم‌نامه دیگری با این استان بسته خواهد شد یا جشنواره به جای دیگری می‌رود؟» به خبرآنلاین گفته من اطلاع دقیقی ندارم و بهتر است جناب آقای فرزاد طالبی مدیرکل دفترموسیقی به این سوال پاسخ دهند اما به نظرم مهمترین موضوع این است که اگر این مساله برای خود کرمانی‌ها مهم باشد، باید کمی دست بجنبانند. این استان شرکت‌ها و موسسات بزرگی مثل مس سرچشمه یا کرمان موتور دارد که می‌توانند بودجه‌ای ثابت برای این جشنواره در نظر بگیرند. این خود کرمانی‌ها هستند که می‌توانند کاری کنند که این جشنواره در کرمان بماند و می‌توانند کاری کنند که نماند و بستگی به خواست و همت آن‌ها دارد والا احتمال این که استان دیگری زمینه‌های مناسب اجرایی و اعتباری  را فراهم کند، درخواست بدهد و بگوید جشنواره را این جا برگزار کنید کم نیست.

وی همچنین از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای تعریف بودجه‌ای ثابت برای این جشنواره هم خبر داده و  کیفیت برگزاری دهمین جشنواره را از جشنواره نهم بالاتر عنوان کرده است.

صدری در این باره گفته «اگر بپرسید بالا رفتن کیفیت در کجا قابل مشاهده است؛ می‌توانم به محل اسکان هنرمندان، چگونگی پذیرایی از آن‌ها، سالن‌های محل اجرای بخش‌های مختلف جشنواره و وسایل ایاب و ذهاب درون‌شهری و برون‌شهری که تلاش کرده‌ایم با توجه به بضاعت استان بهترین باشد اشاره کنم. محل اسکان امسال شرکت‌کنندگان هتل پارس کرمان است، تنها هتل پنج ستاره کرمان  و پارسال در هتل گواشیر بودیم، کسانی که این دو هتل را دیده‌اند می‌دانند تفاوت‌شان از کجا تا کجاست. برای اجرا بخش راویان اصالت سالن اتاق بازرگانی کرمان را، سالن همایش‌های زنده‌یاد حاج احمد کامیابی با ظرفیت 300 نفر، در نظر گرفته‌ایم که سالنی بسیار شیک، تمیز، مرتب، با سیستم صوتی خوب و دسترسی عالی برای علاقه‌مندان است. در مورد هدیه ناقبلی که از طرف جشنواره تقدیم می‌شود باید عرض کنم  که شرکت‌کنندگان در جشنواره؛ بخش رقابتی (راویان اصالت)، بخش غیررقابتی (پیشکسوتان) و اجراکنندگان در پارک مادر نسبت به سال گذشته مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد. تمام تلاش ما این است که با رعایت نکاتی به ظاهر کوچک اما بسیار بااهمیت جشنواره‌ای منظم و فکر شده برگزار کنیم. در تحقق این امر حقیقتا مدیر کل ارشاد کرمان آقای علیزاده و معاون فرهنگی – هنری ایشان آقای جوشایی سنگ تمام گذاشتند و با تمام سختگیرها و وسواس‌های اجرایی من در حین کار کنار آمدند.»

دهمین جشنواره موسیقی نواحی از ششم تا نهم تیر به دبیری احمد صدری در کرمان برگزار خواهد شد. جشنواره‌ای با محور منظومه‌خوانی؛ منظومه‌هایی فراتر از حیطه قومی چون شاهنامه‌خوانی، نظامی‌‌خوانی، خیام‌خوانی و… و منظومه‌هایی قومی چون کوراوغلو (پهلوانانه‌ای آذربایجانی)، اصلی‌و‌کرم (عاشقانه‌ای از آذربایجان) و… که در سه بخش راویان اصالت (رقابتی)، پیشکسوتان (غیررقابتی) و اجراهای رایگان، طی سه روز در کرمان و 11 شهر دیگر این استان برگزار خواهد شد. ششمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در سال 83، هفت سال منتظر ماند تا هفتمین دوره را در سال 90 ببیند. 91 خبری نبود. هشتمین دوره در سال 92 برگزار شد. 93 و 94 باز هم خبری نبود تا دوره نهم در سال 95 در کرمان برگزار شود و اکنون شاهد برگزاری دوره دهم در این استان باشیم.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.