۴۵ هزار فرهنگی در استان کرمان شاغل هستند

به گزارش کرمان نو، احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه در استان کرمان ۷هزارو ۶۰۰واحد آموزشی وجود دارد افزود: هم اکنون در سطح استان ۷۲۲ مدرسه ی زیر حد نصاب وجود دارد و نگذاشتیم کار تعلیم و تربیت در این استان متوقف شود. این نهاد حتی در دور ترین و صعب العبور ترین مناطق، کار تعلیم و تربیت را انجام داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: رهبری بارها و بارها از اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن تاکیدات فراوانی داشته است. باید تلاش شود و دست به دست یکدیگر داد تا در افق ۱۴۰۴ به عنوان ردیف اول در منطقه قلمداد شود.
اسکندری نسب با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال ۸۲ استارت خورده و در سال ۹۱ تایید شده افزود: برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین ۶ساحت و۶ زیر نظام توسط ۱۶ دستگاه مربوطه در حال انجام است که به زودی به مدارس استان و شهرستان ابلاغ می شود.
وی تصریح کرد: در آموزش و پرورش هیچ برنامه ای به غیر از اجرایی کردن این سند ندارد  و همه ی ارکان تعلیم و تربیت را هم در بر میگیرد و به واسطه ی اهمیت سند تحول بنیادین کارگروه فعالی در سطح استان با حضور کارشناسان مربوطه آماده شده است.
اسکندری نسب اظهار کرد: کارشناسان با حضور در شهرستان ها جلساتی در این زمینه توسط برگزار می کنند. در استان کرمان ۳۵ هزار پیشکسوت داریم که از با تجربه ترین افراد ما هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با توجه به قانونی که در مجلس بحث شده افزود: در این قانون آمده که فضاهایی که مورد آموزش و پرورش نیست اجاره، فروش و یا تغییر کاربری داده شوند. در استان کرمان اقداماتی در این زمینه انجام شده و این استان رتبه ی اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
اسکندری نسب اظهار کرد: استان کرمان در این زمینه الگو شده و استان های دیگر نیز از آن الگو برداری می کنند.
وی با اشاره به اینکه در شهر کرمان تغییر کاربری بعضی از مکان های بلا استفاده مانده و قرار بود برای اماکن  تجاری استفاده شوند اما مشکلات اوقافی هنوز اجازه ی این کار را به آموزش و پرورش نداده است.
اسکندری نسب گفت: حدود ۸۰درصد فضاهای ما در استان وقفی هستند و با توجه به اینکه باید سالانه اجاره به اوقاف پرداخت شود تا کنون نتوانستیم در شهر کرمان اینکار را انجام دهیم. در جیرفت ۹۶ مورد تغییر کاربری ایجاد شده که رقمی بالا بر ۲ میلیارد درآمد داشته است. ۷ هزارو ۶۰۰ مدرسه در استان وجود دارد که ۵هزارو ۵۰۰ فضای آموزشی هستند.
اسکندری نسب تصریح کرد: هم اکنون در استان کرمان۱۸ درصد از فضاهای ما تخریبی است و نیاز به مقاوم سازی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: ۴ استان  با جنوب کرمان در کشور جز مناطق کمتر توسعه یافته به صورت پایلوت مد نظر قرار گرفته و برنامه های زیادی در این زمینه انجام شده است‌ ۱۸منطقه از استان کرمان جز مناطق محروم قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه استقلال آموزش و پرورش جنوب استان به دلیل سیاست های دولت در کم شدن ساختارها عقب افتاده است اما در دستور کار قرار دارد گفت: ۵۰۰ دانش آموز بدون هویت در کلاس های درس هستند و خواهش این است که شناسنامه آنان در دستور کار قرار گیرد. شهرستان ها به دانش آموزان خدمات مناسب ارائه می شود.
اسکندری نسب بیان کرد: قبل از انقلاب در استان کرمان ۳۳مدرسه و هم اکنون بالای هزار مدرسه در حوزه فنی و حرفه ای وجود دارد. در حوزه ی فنی حرفه ای ما از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم که تا کنون در برنامه ی ششم توسعه۱۸و۲ دهم درصد جذب دانش آموز در این حوزه داریم.
این مقام مسوول بیان کرد: طرح شهاب از طرح های خوب بود که استعدادهای دانش آموزان در آن شناسایی میشود. همچنین بالغ بر ۸۰درصد کارکنان آموزش و پرورش لیسانس و بالاتر هستند که جز افتخارات انقلاب بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24402
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.