آثار موزه صنعتی کرمان در انتظار مرمت

بر اساس این تفاهم نامه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از آثار موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان تهیه و پیشنهاد مرمتی آثار این موزهرا به همراه گروه کارشناسان هنری و مرمتی به استانداری کرمان معرفی می‌کند و با کمک‌های نقدی استانداری کرمان، آثار موزه هنر‌های معاصر کرمان مرمت می‌شود.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه به منظور تقویت گردشگری هنری کرمان، مقرر شد استانداری کرمان بنا‌های مورد نظر را به معاونت هنری معرفی کند و معاونت امور هنری پیشنهاد سناریوی مفهومی برای ایجاد خانه موزه‌های هنرمندان بزرگ و معاصر کرمان را ارائه کند.

نشست‌های تخصصی با حضور استادان طراز اول هنر ایران درباره «اعتلای هنر معاصر کرمان» و «فرصت‌های گردشگری هنری» این استان از موارد تفاهم نامه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان است.

پس از بازدید معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت خردادماه امسال با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان را تهیه کردند. بر اساس گزارش متخصصان و کارشناسان در این طرح ۱۰۵۰ اثر در گنجینه موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان بررسی شده است که ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است، بررسی شد. بر اساس این بررسی کارشناسی ۳۱۵ اثرِ موزه هنر‌های معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، مرمت آثار انجام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18999
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.