اختتامیه سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر در کرمان برگزار شد

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت‌های مطلوبی برای فیلم سازی دارد و استفاده هدفمند از تنوع فرهنگی، اقلیمی و جغرافیایی استان کرمان، سینمای این استان را ارتقا می‌بخشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، وی با بیان اینکه سینما‌های بسیاری توسط وزارت فرهنگ و ارشاد و دولت تجهیز و تامین شده اند، افزود: چهار سینما در شهرستان‌های استان کرمان با اضافه شدن سه هزار و ٣٠٠ صندلی تجهیز شدند، اما در شهر کرمان تاکنون حرکتی در این زمینه انجام نشده است.

علیزاده گفت: باید با بهره گیری از تجهیزات و امکانات پردیس‌های سینمایی، با همراهی بخش دولتی و غیردولتی خلاء‌های بسیاری از هنر سینما را جبران کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات عرصه سینمای استان کرمان نداشتن پردیس‌های سینمایی است و در این زمینه وضعیت سینما‌های ما با استان‌های همجوار قابل قیاس نیست.

علیزاده تصریح کرد: در سال ٥٧ میزان مراکز آموزش هنر در استان کرمان بسیار اندک بود و اکنون به صورت تخصصی هنرستان هنر‌های زیبای دختران و پسران در استان به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه بستر برای آموزش سینماگران در کرمان فراهم شده است افزود: مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر کرمان و مراکز دانشگاهی انجمن سینمای جوانان، امروز سینما گران خوبی پرورش می‌دهند و پرورش یافتگان این حوزه جزو ظرفیت‌های سینمایی کرمان می‌شوند.

علیزاده گفت: مهمترین اقدام در راستای رونق سینمای حرفه‌ای در کرمان تشکیل مجمع تهیه کنندگان فیلم است و نباید تنها نگاهمان به حمایت بخش دولتی باشد، زیرا افرادی با منابع و نگاه مثبت به سینما می‌توانند حمایت دلسوزانه از این عرصه داشته است.

وی گفت: سی و هفتمین دوره این جشنواره از ١٢ تا ٢٢ بهمن ماه امسال در کرمان اکران شد که نیازمند برنامه ریزی جدی و هماهنگ است و تلاش‌های بسیاری در این زمینه شده است.

علیزاده افزود: امسال جشنواره فیلم فجر در ایستگاه ٣٧ شاهد اکران و اجرای فیلم‌های مختلف فاخر در مسائل روز، مباحث اجتماعی و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: سینما از مهمترین و تاثیرگذارترین هنر‌های بشری محسوب می‌شود هنرمندان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده مطلوب از ابزار‌های هنری، آرمان‌ها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی و مسائل مردم را انعکاس دادند که جای تحسین دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24716
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.