علیرضا افتخاری در پاریز خواند/«آن بیست و سه نفر»تقدیر شدند

«دلم می‌خواست حاج قاسم می‌فهمید من فقط کمی قدم کوتاه است؛ وگرنه شانزده سال کم سنی نیست! دلم می‌خواست جرئت داشتم بایستم جلویش و بگویم: «آقای محترم شما اصلاً می‌دونید من دو ماه جبهه دارم؟ می‌دونید من به فاصله‌ صدارسی از عراقیا نگهبانی داده‌ام و حتی بغل دستی‌ام توی جبهه‌ ترکش خورده؟» اما جرئت نداشتم.
حاج قاسم لباسی به تن داشت که من آن را دوست داشتم. اصلاً قیافه‌اش مهربان بود. برخلاف همه‌ فرماندهان نظامی، او با تواضع نگاه می‌کرد و با مهربانی تحکم! در عین حال، به اعتراض اخراجی‌ها توجهی نمی‌کرد.»

آنچه در چند سطر قبل آمد بخشی از کتاب «آن بیست و سه نفر» به قلم احمد یوسف زاده بود.

امروز پنج شنبه ۳۱ تیرماه است . عده‌ای در پاریز از بخش‌های شهرستان سیرجان همایشی برای تقدیر از همان ۲۳ نفر ترتیب داده اند.

یوسف‌زاده در این ارتباط به «کرمان‌نو» می‌گوید:« به همت برخی از مدیران و مسئولان پاریز و سیرجان و حمایت روابط عمومی صنعت مس این همایش برپا و از ترانه‌ای که آقای علیرضا افتخاری برای همین ۲۳ نفر خوانده است با حضور ایشان رونمایی شد.»

نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» با اعلام اینکه قرار بر حضور وزیر دفاع در این مراسم بوده است به خبرنگار ما گفت:«بعد از لغو شدن سفر وزیر دفاع ، یکی از مقامات بیت رهبر انقلاب ، و استاندار کرمان به همایش آمدند.»

یوسف زاده تجلیل از شهید «سید عباس حسینی»  که یکی از شخصیت های کتاب «آن بیست و سه نفر» است را قسمت دیگری از همایش ذکر کرد.

وی گفت:« در این مراسم ۱۵ نفر از ۲۳ اسیری که در کتاب از آنها یاد شده حضور دارند.»

کتاب «آن بیست و سه نفر» در سال انتشار توسط رهبری خوانده شد و ایشان تقریضی را بر آن نوشتند. این کتاب توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده است.

این کتاب حاوی یک پیش فصل است که شامل هفت بخش کوتاه به عنوان مقدمه داستان و چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان است . در پایان کتاب نیز نامه احمد یوسف زاده به صدام حسین و تعدادی عکس از روزنامه‌ها و گروه بیست و سه نفره ضمیمه شده است.

کتاب «آن بیست و سه نفر» از چاپ سی ام هم گذشته است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=900
1 نظر
  1. […] به احمد یوسف زاده گفت : «یوسف زاده با خلوص قلم و نگارش کتاب آن ۲۳نفر این رزمندگان را در تاریخ ما ماندگار نمود.» استاندار با […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.