امسال آخرین سال اجرای جشنواره موسیقی نواحی در کرمان

شهر کرمان این روزها میزبان جشنواره موسیقی اقوام ایرانی است؛جشنواره ای که عمر یازده ساله دارد و وقفه های هم در طول برگزاری داشته است  تنها در یک دوره در شهر تهران و در بقیه ادوار در شهر کرمان برگزار شده است.

امسال اخرین سالی است که جشنواره  بر اساس توافق دفتر موسیقی وزارت ارشاد و اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان برگزار می شود . به گفته علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان  اگر این رویداد امسال  بهتر از دوره های پیش برگزار شود ممکن است دبیرخانه موقت به دائم تبدیل شود  و کرمان دوباره میزبان باشد.   در یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ۱۵۰ هنرمند از سراسر کشور به کرمان امده اند و در کرمان و ۱۱ شهر این استان به اجرای برنامه می پردازند . این جشنواره که همزمان با اعیاد شعبانیه   برگزار می شود با استقبال گسترده مخاطبان کرمانی روبرو شده است. مدیر کل ارشاد استان کرمان برگزاری جشنواره نواحی در کرمان را فرصتی برای جذب گردشگر در این استان و بالا بردن روحیه نشاط در شهروندان کرمانی خواند .

افتتاحیه جشنواره با تقدیر از علی کریم شجاعی نقاره زن ۹۲ ساله  که بیش از  ۷۰ سال در  امام زاده  شهداد نقاره زن بوده است  در بازار کرمان آغاز شد؛ سپس نقاره   خانه بازار کرمان که از دوران قاجار نمی نواخت بازگشایی شد.

گروه های شرکت کننده در جشنواره نواحی  هنرمندانی از شمال تا جنوب و شرق و غرب ایران هستند که هر شب  رنگی از رنگ های  موسیقی سرزمین ایران را اجرا می کنند.

خبرگزاری شبستان نوشته با اینکه شهر کرمان امادگی نسبی برای برگزاری یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی را دارد و در نقاط مختلف شهر بیلبوردهای شهری به تبلیغ این رویداد پرداخته اند؛  اما مسولان اجرایی از کیفیت اجراها و برنامه ریزی منظم جشنواره سخن می گویند ولی به لحاظ کیفی و نظم جشنواره ازاستاندارد لازم برخوردار نیست . به عنوان مثال اجراهای سالن اتاق بازرگانی که بر اساس جدول باید راس ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار شود با تاخیر یک ساعته  و به صورت بسیار فشرده  در ۱۶ گروه برگزار می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.