انتخاب افراد در جشنواره های موسیقی سلیقه‌ای است

درباره کتاب خود و موضوعش توضیحاتی را ارائه فرمایید؟

این کتاب به صورت جمع بندی از سطح مبتدی تا پیشرفته از قطعات مختلف موسیقی فلامنکو تشکیل شده و نوازنده را تا سطح عالی به صورت خود آموز می رساند.اصل این کتاب از آقای پاسکال هست و سبک مدرن موسیقی فلامنکو می باشد که بنده تکمیل تالیف و ترجمه ان را از سال ۹۶ شروع کردم.

درحال حاضر در حال انجام چه کاری هستید؟

هم اکنون در حال اتمام مجوز البوم بی کلام سبک کلاسیک هستم که کار این آلبوم از ۲ سال پیش شروع شداین آلبوم از ۱۴ تراک تشکیل شده که در ان از سازهای گیتار، ویولن سل، سازدهنیو پن فلوت و از ۵ نوازنده استفاده شده است.

با کدام آموزشگاه همکاری می کنید؟

آموزشگاه هایی که هم اکنون در حال تدریس هستم و با آن ها همکاری می کنم شامل  آموزشگاه سیمرغ، ثابت، بل، منادی و  شهنا می شود.

آیا خانه موسیقی برای هنرمندان این عرصه اقدامی هم انجام داده است؟

هنرمندان زیادی هستند که سالیان زیادی در حال فعالیت می باشند که از امتیاز بیمه هنرمندان برخوردار نمی شوند و کسی هم جوابگو و متولی این امر نمی باشد  و تنها کاری که خانه موسیقی انجام می دهد این است که فقط مبلغی برای عضویت دریافت می کند.

فعالین این عرصه چه مشکلاتی را دارند؟

یکی دیگر از مشکلات هنرمندان موسیقی این است که ما در موسیقی تهیه کننده نداریم که بخواهد هزینه های اجراها و فعالیتهای موسیقی را به عهده گیرد و متاسفانه در جشنواره های موسیقی سلیقه‌ای عمل می شود و انتخاب افراد به اینگونه هست. و معیار بر اساس توانمندی فرد نمی باشد.

ملاک انتخاب افراد در جشنواره ها بر چه اساس است؟

در جشنواره ها انتخاب نوازنده باید بر اساس تکنیک، مهارت و علم آن نوازنده باشد و نه بر اساس اینکه فقط و فقط آن قطعه را خوب اجرا می کند و در بین اهالی موسیقی اتحادی وجود ندارد و بعضا افرادی هستند که دچار یک منیت و تکبر خاصی هستند و این موضوع باعث آسیب در موسیقی می شود. باید معیاری برای انتخاب مدرسین موسیقی باشد و افراد از فیلتر تخصصی عبور کنند و بعد مشغول تدریس شوند.

بهترین روش تدریس در موسیقی چگونه است؟

در تدریس موسیقی نباید هر کس سلیقه ای عمل کند و تدریس بهتر است بر اساس یک اصول و قاعده ای باشد.  نسبت به یادگیری افراد در موسیقی باید گفت که آموزش و یادگیری آنها مهم است و هنرجویان باید حتما تمرین مستمر موسیقی را در کنار کلاسهای آموزشی داشته باشند.یادگیری موسیقی مختص تابستان نیست موسیقی برای زندگی لازم است و باید مستمر آن را فرا گرفت.

در پایان اگر صحبتی باقی مانده ذکر بفرمایید؟

از آقای دکتر آیوازیان بخاطر زحمات و حمایت های همیشگی ایشان در تمامی مراحل آموزشی و راهنمایی ها در کتاب و آلبوم تشکر می کنم و امیدوارم که موسیقی در ایران به سوی بهتری رود.

 

مصاحبه از امین ایران نژاد

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21784
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.