انقلابی گری همان حسینی گری است

سردار حاج قاسم سلیمانی شنبه‌شب در جمع مداحان کرمانی گفت که مداحی باید در بستر روایت و در توسعه انقلاب باشد. اگر مداحی تعلق به انقلاب نداشت، قسم می‌خورم این مداحی قابل‌قبول نیست. اگر تعلق به نظام نداشته باشیم، می‌خواهیم کدام حسین (علیه‌السلام) را تبلیغ کنیم؟

وی افزود: «حسین و فاطمه علیهما الاسلام برای این حکومت شهید شدند و خداوند با همان خون‌ها این انقلاب را به ما رسانده است. مدافع انقلاب همان مدافع حسین علیه‌السلام است و انقلابی گری، حسینی گری و فاطمه گری است و مجزا از آن نیست.» سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «مداحی اساس غلیان احساسات شیعه است و در واقع اشعار و متونی که مداحان می‌خوانند، از دل تک‌تک محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام حرف میزند. شاید از همه کارهایی که در اسلام اعم از تفسیر، منبر و … انجام می‌شود، یکی از مردمی‌ترین، وسیع‌ترین و فراگیرترین کانون‌ها، کانون‌های مداحی است.»

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر روز این جمع وسیع‌تر و صداهای با معنویت تر و منطبق با موضوع بیشتر می‌شود، تصریح کرد: «هیاتی ها در دوره غربت زمان طاغوت هیأت داری کردند و از سه چهار هیأت آن زمان در کرمان اکنون صدها هیأت داریم که اتفاق ارزنده و مبارکی است و در اثر انقلاب به دست آمده است.»

وی اظهار کرد: «این جمع یکی از ثمره‌های انقلاب است و کادر سازی و نیروی ارزشمندی برای دین و تبلیغ دین تربیت شده است.» سردار سلیمانی گفت: «همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند هدف‌گذاری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، باید تربیت جامعه مداحی نیز در این سطح صورت بگیرد که افتخار بزرگی برای تشیع در دنیا ایجاد می‌کند و علم بلندی است و اتهامات ناجوانمردانه‌ای که به دلیل عدم حکومت شیعه به شیعه زدند را پاسخ داده و توسعه ایجاد می‌کند.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10501
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.