برگزاری ارکستر ملی ایران در کرمان برای اولین بار

محمدرضا علیزاده امروز دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری با بیان اینکه در فروردین ماه سال جدید فعالیت های فرهنگی استانی آغاز و به مناسبت های مختلف برگزار شده است افزود: در اردیبهشت ماه جاری نیز متناسب با فضا و ایام ماه شعبان دو برنامه ملی برپایی نمایشگاه آثار گونتر اوکر تحت عنوان «کُرنش به حافظ» و برگزاری ارکستر ملی ایران در کرمان را خواهیم داشت.
به گزارش ایسنا، علیزاده تصریح کرد: در راستای تعامل بین موزه هنرهای معاصر کرمان و کشور و معرفی هرچه بیشتر آثار موزه کرمان و معرفی استان از طریق ظرفیت های هنری این خطه، طی سه سال گذشته برنامه های بسیار خوبی در حوزه هنرهای تجسمی در موزه معاصر کرمان برگزار شده است.
وی بیان کرد: در سال 96 بیست و چهارمین جشنواره ملی جوانان هنرهای تجسمی کشور را در کرمان برگزار کردیم و با توجه به پتانسیل استان در این حوزه قرار شد برای تعاملات هنری موزه کرمان در سطح ملی و بین المللی، نمایشگاه آثار هنرمندان بین المللی برپا شود و در این راستا شاهد برگزاری نمایشگاه آثار تونی کرگ بودیم و همچنین قرار شد خانه های تاریخی تبدیل به خانه ها موزه های رشته های هنری بشوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در ادامه این رویدادها، پنجم اردیبهشت جاری شاهد برپایی نمایشگاه آثار گونتر اوکر هنرمند معاصر آلمانی تحت عنوان «کُرنش به حافظ» خواهیم بود.
وی افزود: اوکر یکی از مریدان حافظ است و به علت ارادتی که به این شاعر ایرانی داشته، آثار وی به نوعی برگرفته از اشعار حافظ است.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت ها و معرفی کرمان، برای نخستین بار ارکستر ملی ایران در کرمان برگزار می شود و رویداد بزرگی است.
وی بیان کرد: ارکستر ملی ایران توسط فرهاد فخر الدینی در سال 77 راه اندازی شده و رهبری ارکستر را وی و فریدون شهبازیان به عهده داشته اند و بنیاد رودکی حمایت این ارکستر را به عهده دارد و کنسرت هایی در برخی استان ها و به طور خاص در تهران اجرا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ارکستر، موسیقی فاخر کشور است که ترانه های حماسی ملی را ارائه می کند و برگزاری ارکستر ملی در کرمان توسط انجمن موسیقی استان با هماهنگی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در 6 و 7 اردیبهست ماه جاری ساعت 21 در کرمان خواهد بود.
وی افزود: همه اعضای کنسرت در کرمان حضور خواهند داشت و حدود 60 نفر نوازنده و رهبر ارکستر حضور دارند و خواننده سالار عقیلی است.
علیزاده با اشاره به اینکه قرار است کنسرت در میدان گنجعلیخان برگزار شود که به احتمال زیاد این مکان تغییر می کند، گفت: از عنایت ویژه استاندار به فعالیت های هنری و فرهنگی و حمایت در برگزاری ارکستر ملی تشکر می کنیم.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27114
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.