برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان

محمدرضا علی زاده تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از ۲۶ اردیبشت‌ماه ‌منتشر شده که در رابطه با اهداف آیین‌نامه و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی بومی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی-موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در گستره ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، افزود: دوره دوازدهم جشنواره موسیقی نواحی ایران با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه به دبیری احمد صدری برگزار می‌شود.

او بیان کرد: جشنواره در سه بخش اصلی، جنبی و بخش ویژه برگزار می‌شود که امسال در دو بخش اجرا و پژوهش با موضوع منظومه‌های تغزلی و عاشقانه میزبان گروه‌هایی موسیقی نواحی از سراسر کشور هستیم.
علیزاده اظهار کرد: در بخش پژوهش علاوه بر ارائه مقالات پژوهشگران، نمایشگاه عکس، کارگاه‌های سازسازی و نمایشگاه کتاب و آثار صوتی و تصویری موسیقی نواحی را در نظر گرفته‌ایم.

وی گفت: با توجه به اینکه موضوع بخش اصلی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین و همچنین شاعران بومی با گویش‌ها و زبان‌های محلی در نظر گرفته شده است، مدت زمان نمونه تصویری نباید از ۱۵ دقیقه کمتر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تعداد افراد برای اجرا یک تا حداکثر سه نفر بر اساس اصالت‌های موسیقی هر منطقه خواهد بود و حداقل سن برای شرکت در این بخش ۳۰ سال تمام یعنی متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن است.

وی تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۱۶ مهر‌ماه ۱۳۹۸ است که اسامی پذیرفته‌شدگان بخش فراخوان پس از بررسی هیئت انتخاب صرفاً از طریق پایگاه‌های رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28124
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.