برگزاری طرح «ضیافت افق» در بقاع متبرکه استان کرمان

به گزارش کرمان نو، حجت‌الاسلام رضا حدادی صبح امروز 15 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان با اشاره به اینکه ضیافت الهی از طرح‌هایی است که حدود 9 سال در اداره اوقاف برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این طرح برنامه‌هایی برای ارتقای معنویت جامعه و افزایش سطح آگاهی مردم در معارف اسلامی از جمله دعاهای کمیل، ندبه و کرسی‌های تلاوت و کرسی‌های آزاداندیشی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 50 نفر روحانی از قم  به کرمان اعزام شدند که دوره‌های ویژه برنامه‌های ماه رمضان را گذرانده‌اند، افزود: تعداد 45 نفر روحانی بومی نیز در استان کرمان با این تخصص وجود دارد که در ماه رمضان از آنها استفاده می‌شود و در مجموع 95 نفر از طرف اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در ماه رمضان حدود 350 میلیون تومان از محل از محل موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی صرف افطاری و اطعام می‌شود، افزود: «طرح افق» در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود و از محل امامزادگان و بقاع متبرکه صرف اطعام مردم روزه‌دار می‌شود.

حجت‌الاسلام حدادی با بیان اینکه در شهر کرمان حدود 100 میلیون تومان اطعام و افطاری داده می‌شود، تاکید کرد: عموم بانوان در طرح ضیافت در جامعه هدف ما قرار دارد و اعتقاد داریم که بانوان و مادران در خانواده نقش مهمی در ترویج معارف اسلامی بر عهده دارند و اجرای سبک زندگی اسلامی برعهده مادر خانواده است.

وی با بیان اینکه در گذشته این مرسوم بوده و در حال حاضر نیز ما از بقاع مان درخصوص اطعام مجاوران و زوار استفاده می کنیم و با تاکید ریاست سازمان این موضوع به صورت پررنگ دنبال خواهد شد، افزود: ریاست سازمان نامه ای را به تمامی استان ها ابلاغ کرده‌اند مبنی بر اینکه باید از اساتید ویژه که بعضی از آنها بین‌المللی و بعضی کشوری هستند جهت تفسیر قرآن کریم در استان ها استفاده شوند.

وی افزود: دو نفر از اساتید برجسته کشوری از قم در استان کرمان به مدت 30 روز حضور خواهند یافت و ما هرکدام را 7 تا 10 روز در یک منطقه و بقعه شاخص از جمله امامزاده علی سیرجان، امامزاده محمدصالح انار، امامزاده حسین جوپار و امامزاده محمد کرمان و اگر امکان داشته باشد در ماهان مستقر می کنیم و قرار بر این است طبق برنامه ریزی تفسیر قرآن را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه امسال در امامزادگان تحول عظیمی ایجاد می‌شود که در جذب مردم بسیار موثر است، افزود: مجاورین امامزادگان باید از همه لحاظ در نظر گرفته بشوند و وضعیت زندگی آنها از نظر معیشتی رصد می‌شوند.

حدادی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در کشور 300 میلیون تومان به سیلزدگان استان خوزستان کمک شد، تصریح کرد: یک تن برنج نیز به این منطقه ارسال شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.