تئاتر کرمان به سمت حرفه‌‌ای شدن گام برمی‌دارد

وحید محمدی صبح امروز سه‌شنبه 27 آذرماه در همایش ۵۰ ‌سالگی تئاتر شهرستان بافت و تجلیل از پیشکسوتان تئاتر شهرستان بافت اظهار کرد: امسال حدود ۴۳ اجرای نمایش در شش ماه اول سال در استان کرمان داشته‌ایم و نزدیک به ۴۰ هزار نفر از آثار نمایشی بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش آفرینی ۳۰۰ هنرمند این اجراها گفت اظهار داشت: انجمن نمایش استان برنامه‌های را پیش‌بینی کرده است که تئاتر استان از نیمه‌حرفه‌ای به سمت حرفه‌ای حرکت کند و در این راه نیازمند این است که مورد حمایت خاص قرار بگیرد.

به گزارش مهر ، محمدی یکی از کارهای خوب در شهرها را استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای ایجاد ساختمان پلاتوها ذکر و تصریح کرد: از ۱۶ شهرستان در شمال استان کرمان ۹ شهرستان در حال ساخت ساختمان پلاتو هستند.

وی با اشاره به اینکه پلاتوی بم و زرند به انجمن نمایش تحویل داده‌شده است، افزود: تجهیز پلاتوی سیرجان توسط اداره فرهنگ و ارشاد انجام م به زودی واگذار می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: امیدواریم ساختمان پلاتوی شهرستان بافت هم هر چه سریعتر آماده شود.

وی با اشاره به اینکه این قبیل اقدامات باعث تحول در تئاتر می‌شود، جشنواره تئاتر استان پس از سال‌ها به‌صورت متمرکز برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.