تیاترهایی اجرا می‌شود که بازیگران هم متوجه چیزی از آن نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو این تئاتر در ژانر کمدی و به نگاهی به آسیب‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم و دغدغه‌های سطوح مختلف جامعه تلاش می‌کند تا آن روی زندگی گروهی از جامعه را به نمایش بگذارد.
مهدی حشمتی در نشست خبری در مورد این نمایش گفت: «تا پنجم بهمن اجرا خواهیم داشت اما اگر تقاضای بیشتری باشد امکان اجرا در دو سانس در روز نیز وجود دارد.» او به تغییر یکی از بازیگران نمایش پیش از شروع اجراها اشاره کرد و گفت: «این نمایش کاری از گروه تئاتر صحنه است و بدون حمایت دولتی فعالیت می‌کنیم.»
حشمتی تیاتر «بن‌بست خجسته» را نمایشی مردمی دانست و توضیح داد: «به نظر من تياتر کرمان در برخی موارد دچار آفتی می‌شود که از گروه اجرایی شروع می‌شود و به مخاطب سرایت می‌کند. مثلا گاهی مخاطب به سالن تئاتر می‌رود و نمایشی را می‌بیند اما هیچ چیزی از کار را متوجه نمی‌شود. مشکل فهم مخاطب نیست، چون خود گروه هم شاید نفهمد که چه منظوری دارد.من اسمی از کسی نمی‌برم اما مطمئن هستم نمونه‌هایی را مخاطب به یاد خواهد آورد.»
کارگردان «بن‌بست خجسته» ادامه داد: «مخاطب که از سالن بیرون می‌آید چون از کار چیزی متوجه نشده اولین جمله‌ای که می‌گوید این است که این‌کار فوق‌العاده بود!مشکل دیگری که تياتر کشور دچار آن شده است تئاتر لاکچری است. نمونه آن را در تهران می‌توانید ببینید. آقای پارسایی با استفاده از بودجه و رانت تیاتر لاکچری با تعداد زیادی از هنرمندان با بلیط ۳۰۰ هزار تومان اجرا می‌کند. این دو مورد که گفتم به تیاتر مردمی در کشور و کرمان لطمه می‌زند.»
مهدی حشمتی ادامه داد: «در کرمان چند سالی هست در فضای نیمه حرفه‌ای دست‌و‌پا می‌زنیم، اول اینکه تا وقتی که ارشاد به معنی دولت باید به من مجوز بدهد و به کار من نظارت کند یعنی تياتر خصوصی اصلا معنی ندارد. کارهایی در کرمان اجرا می‌شود که مخاطب را فراموش کرده‌اند.لذا مردم به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی در نظر گرفته نمی‌شوند.کارهایی انجام می‌شود که یا سلیقه مخاطب را به شدت پایین می‌آورد و یا از طرف دیگر بوم می‌افتند و کاری را اجرا می‌کنند که نه مفهوم دارد و کوچک‌ترین باید‌ها و نباید‌های تیاتری در آن رعایت نمی‌شود.»
شایان ذکراست پلاتوی همایون صنعتی در کرمان خیابان شریعتی پیش از چهارراه باغ‌ملی واقع شده و هر بعدازظهر شاهد اجرای نمایش «بن‌بست خجسته» خواهد بود.

Image from iOS 8
صحنه‌ای از تیاتر «بن بست خجسته»
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22808
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.