جشنواره ملی تیاتر رضوی امشب به کار خود پایان می‌دهد

از روز نخست جشنواره در بخش عمومی نمایش‌های مختلفی از نقاط مختلف کشور در شش شهرستان جنوبی کرمان اجرا شد. نمایش«پاطلا» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور در اولین روز برگزاری جشنواره در جیرفت به روی صحنه رفت در این روز همچنین تیاتر «رهایی»به نویسندگی و کارگردانی احمد جعفری و مارال ایزد بخش از استان تهران و تیاتر «مزرعه آفتاب»به نویسندگی مرتضی اسدی مرام و کارگردانی بهاره سعیدی‌پناه از استان کرمانشاه اجرا شدند. روز دوم با اجرای تیاتر «زایری با دستان بسته» به نویسندگی و کارگردانی پزمان شاهوردی از استان لرستان آغاز شد و در ادامه تیاتر «کفتر به شرط چاقو» به کارگردانی ونویسندگی سعید خیر الهی از ایلام  به روی صحنه رفت.تیاتر «قالیچه نذری» به نویسندگی و کارگردانی مهسا افتحی از استان مرکزی نیز نمایشی بود که در این روز اجرا شد همچنین «سفر کوتاه و به یاد ماندنی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از استان تهران –ری و تیاتر «امام غریب»به نویسندگی پزمان شاهوردی و کارگردانی حسنا قبادی به کار خود پایان داد. روز سوم این جشنواره نیز با تیاتر«تراده»به نویسندگی و کارگردانی آرزو جعفری جیرفت آغاز و درادامه با تیاتر «از حرم تا حرم»به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از تهران ادامه داشت‌. تیاتر «دزد شریف» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان، تیاتر «منذور» به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین شکرگذار از کرج، تیاتر «هشتمین خانه» به نویسندگی و کارگردانی هومن میر معنوی از استان گیلان‌–رشت و تیاتر «قطار ساعت هشت» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از تهران به به اجرای نمایش پرداختند. همچنین تیاتر «امام غریب»در دانشگاه آزاد جیرفت و تیاتر «دزد شریف»در چهارراه فرمانداری جیرفت نمایش داده شد و همزمان به ترتیب تیاتر «از حرم تا حرم»،«قطار ساعت هشت»،«دزد شریف» در شهرستان‌های کهنوج، عنبرآبادوقلعه گنج-رودبار جنوب در مقابل دیدگان مردم جنوب اجرا شد تیاتر «سفر کوتاه و به یاد ماندنی» در دانشگاه آزاد جیرفت و «منذور»در چهارراه فرمانداری این شهرستان و همزمان در شهرستان‌های کهنوج، عنبرآباد منوجان وقلعه گنج-رودبار جنوب نمایش های «زایری با دستان بسته» «پا طلا» «قالیچه نذری» و «کفتر به شرط چاقو» به روی صحنه رفتند.

دبیر نخستین جشنواره تیاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان با بیان اینکه از جمعه 23 آذر گروه‌های تئاتر  وارد جیرفت شدند گفت: گروه های تئاتر از ۱۰ استان کشور با هدف شرکت در بخش رقابتی جشنواره وارد جیرفت شدند.

حسین اسحاقی اضافه کرد: برنامه‌های جشنواره به صورت رسمی از روز یکشنبه در تمام شهرستان های جنوبی به غیر از فاریاب آغاز شدند. وی به ویژه برنامه‌های مراسم افتتاحیه، اشاره کرد و افزود: یکشنبه 25 آذر ، کاروان گروه های تیاتر شرکت‌کننده در جشنواره از هتل ناجی جیرفت حرکت کردند و در ورودی پارک ولیعصر با اجرای گروه موسیقی بومی ساز و دهل شهرستان جیرفت مورد  استقبال عموم قرار گرفتند.

تجلیل از علیمحمد رادمنش

اسحاقی با بیان اینکه اجراهای بخش رقابتی این جشنواره در شهرستان جیرفت برگزار شدند اظهار داشت: اجراهای جنبی نیز  در شهرستان های جیرفت، کهنوج و عنبرآباد در تاریخ 26 و 26 آذر ، در شهرستان رودبار جنوب 26 اذر و در شهرستانهای قلع گنج و منوجان نیز در 27 آذر برگزار شدند.

دبیر جشنواره با بیان اینکه دعوت از چهرهای شاخص جنوب کرمان، تجلیل از مردم و کمک به ترویج فرهنگ هنر است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های بخش ویژه اختتامیه جشنواره، تجلیل از چهره شاخص ملی کشور، علیمحمد رادمنش و همچنین تجلیل از جانباز مدافع حرم و نیز تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم است‌. ۱۴ اثر خیابانی برگزیده در طول سه روز ۴۰ اجرا با مضامین فرهنگ رضوی و انقلاب اسلامی، فرهنگ رضوی و دفاع مقدس، فرهنگ رضوی و ایثار و شهادت ، جلوهای فرهنگ رضوی و آیین‌ها، کودکان و فرهنگ رضوی ، تاثیر فرهنگ رضوی بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ رضوی و وحدت و… خواهند داشت.

توانایی جنوب کرمان در سطح کشور به رخ کشیده شد

نماینده بنیاد امام رضا و ناظر جشنواره نیز گفت:«برگزاری این چنین جشنوارهای در منطقه‌ای که شاید بضاعت یا توانای آن در حد استان‌های دیگر نباشد اما نهادهای اجرایی برگزارکننده جشنواره تلاش کردند تا این مرحله کارها انجام بدهند بسیار جای تامل وتشکر دارد و امیدواریم هر سال پویاتر ومفیدتر باشد امیدوارم مدیران و هنرمندان دست بدست هم دهند تا جشنوارهای در حد واندازه فرهنگ وتمدن این منطقه برگزار شود.» علی روحی افزود: برگزاری این جشنواره علاوه بر تاثیری که در هنر این منطقه دارد از لحاظ توریستی و گردشگری با خرید صنایع دستی ودیدن آثار تاریخی منطقه می‌تواند در معرفی این منطقه به کل کشور نیز تاثیرگذارباشد با رسانه‌ای شدن این جشنواره توانایی جنوب کرمان یک بار دیگر در سطح کشور به رخ کشیده شد.

«روابط عمومی نخستین جشنواره ملی تیاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22134
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.