پایان یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی|تدوین دوازدهمین دوره در راه است

اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان برگزار شد که به گفته وی استقبال مردم از اجراهای ویژه یازدهمین دوره موسیقی نواحی کشور، نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است. حسینی ادامه داد که  کار تدوین دوازهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی به زودی آغاز می شود.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان جمعه شب در آیین اختتامیه گفت: امسال شاهد حضور ۲۰۰ میهمان از ۲۱ استان کشور در این دوره از جشنواره موسیقی نواحی بودیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه موسیقی نواحی، نمایشگاه ساز سازی و کتاب افزود: هر سال هنرمندان با شور و نشاط بیشتری در این جشنواره حضور پیدا می کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه همزمان با آیین افتتاحیه این جشنواره شاهد بازگشایی نقاره خانه بازار وکیل کرمان بعد از حدود یک قرن تعطیلی بودیم، عنوان کرد: امسال با حضور نماینده صندوق هنرمندان شاهد آغاز مراحل بیمه هنرمندان فاقد بیمه بودیم.

در آیین اختتامیه این جشنواره از علیدوست فلاحتی از ایلام با ۸۶ سال سن به عنوان کهنسال ‌ترین هنرمند موسیقی نواحی و حسن عیسی ‌پور از سیرجان با ۱۶ سال سن به عنوان جوان‌ ترین هنرمند این عرصه تجلیل شد.

دبیر تخصصی جشنواره موسیقی نواحی،هم  کرمان را میزبان مناسبی برای این جشنواره دانست و گفت: در دوره های اخیر سطح کیفی پذیرایی از میهمانان بسیار خوب بوده است.

احمد صدری افزود: امسال شاهد رشد و ارتقاء خوب موسیقی نواحی در تکنیک‌های نوازندگی، خواندن و اجرای موسیقی بودیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از اجراهای عمومی و ویژه گفت: بخش اجراهای مردمی که در فضای باز و در پارک مادر برگزار می‌شود، همیشه مخاطبان زیادی دارد.

صدری ادامه داد: در فضای باز به دلیل اقتضائات مکانی و زمانی که حاکم است، شکل اجراها به شکل گروه‌نوازی است که مردم استقبال خوبی دارند.در بخش اجراهای ویژه نیز که در اتاق بازرگانی برگزار شد، نسبت به سال پیش تعداد مخاطبین رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: در بخش اجراهای ویژه، قطعاتی که اجرا می‌شود، قطعات اصیل منطقه هستند و با محوریت موضوعی موسیقی نواحی اجرا می‌شوند.

صدری استقبال از بخش پژوهشی جشنواره را نیز خوب ارزیابی کرد و افزود: طی دو روز گذشته استقبال خوبی از بخش پژوهش صورت گرفت و مخاطبان هدف، کسانی که اهل موسیقی هستند و به مباحث پژوهشی علاقه دارند، در این جلسات حضور پیدا کردند.

وی درخصوص میزبانی کرمان نیز گفت: طی دو دوره اخیر که بخش خصوصی، مراحل اجرای جشنواره را برعهده گرفته و اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان وظیفه نظارتی را برعهده داشته، سطح کیفی پذیرایی از میهمانان بسیار خوب بوده و امسال نیز نسبت به دوره پیش چند درصدی بهتر بوده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17623
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.