خانه شهر نباید به یک مکان اداری فرهنگ و هنر تبدیل شود

سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: خانه شهر فراتر از یک مکان است و باید به عنوان یک رکن فرهنگی که ثبت ملی هم شده از آن استفاده شود.

وی افزود: بر اساس طرح‌های تصویب شده، قرار است میدان شورا به پارک شورا و پیاده راه تبدیل شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که بایستی موضوع واگذاری مدیریت خانه شهر به هر نهاد یا بخشی دیگر را به بعد از طراحی مشاور موکول کرد.

شهردار کرمان اظهار کرد: به نظر من این مکان باید به مرکز فرهنگی هنری تبدیل شود، اما برای تبدیل به چنین مکانی استاندارد و هدفی داریم.

وی ادامه داد: این به این معناست که باید محتوای کار در خانه شهر، کار فرهنگی هنری باشد و هنرمندان و فرهیختگان شهر حضوری پویا در آن داشته باشند نه اینکه صرفا یک مکان اداری و فرهنگی هنری باشد.

عالم زاده بیان کرد: با توجه به اینکه اطراف این خانه استانداری و شهرداری و حسینه‌ی ثارالله است و بیشتر اداری است، باید فضای اینجا که قرار است پیاده راه و پارک باشد، به گونه‌ای طراحی و بهره‌برداری شود که این مکان با حضور افراد شاداب، سر زنده و پویا باشد و برنامه‌هایی نظیر موسیقی، تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و آموزش‌های هنری در تمامی رشته‌ها در آن اجرا شود.

وی به برجا بودن مالکیت ونظارت شهرداری بر این مکان اشاره کرد و گفت: این آمادگی را داریم که جلسه‌ای با حضور مشاور طرح و اعضای خانه هنرمندان و دیگر نمایندگان جامعه فرهنگی هنری بگذاریم و از نظرات آن‌ها برای اجرای طرح میدان پارک شورا استفاده کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27866
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.