روستایی در رفسنجان به دوربين مدار بسته مجهز است

روستای “قائمیه” با قدمتی بیش از ٦٠٠ سال و جمعيتى بالغ بر ٢٥٠ نفر در ١٠ کیلومتری شرق شهرستان رفسنجان قرار دارد.

نام این روستا از حکایتی گرفته شده است . سال ها قبل بازرگانی هندی در حین عبور از این روستا بیماری سختی می گیرد، تا به آنجا که به دلیل ناامیدی تمام مال التجاره خود را حراج می كند.

در یکی از این شب های سخت، خوابی می بیند که شخصی بر بالین وی آمده و به او دستور داده که “بلند شو تو شفا یافتی” در همان حال بازرگان هندی از آن شخص نامش را جویا می شود و وی جواب می دهد “قائم”.

بازرگان بیدار می شود و خود را شفا یافته می یابد. بنابراین تصمیم می گیرد در این روستا بماند و تمام مال و اموال خود را نذر عمران و آبادی این روستا و ساخت بنا هایی از قبیل:بازار ، حمام ،برج،مسجد و کاروانسرا می کند که امروزه نیز بقایایی از آن بجا مانده است.

همچنین وی به دليل آن اسمى كه در خواب  مى شنود نام روستا را “قائمیه” مى گذارد. در ثبت و اسناد رسمی کشور هم نام این روستا به همین عنوان ثبت شده است.

غرفه ی متفاوت روستای قائمیه

امروز اولین روز از همایش رفسنجان،تدبیر، تلاش ،توسعه بود که با حضور جمعی از مسئول استانی و شهرستانی آغاز به کار کرد که به مدت شش روز دایر است و شامل بخش های گوناگون از جمله نمایشگاه دستاورد ها و ظرفیت های شهرستان رفسنجان می شود.

روستای قایمیه
غرفه روستای قائمیه در نمایشگاه دستاورد ها و ظرفیت های شهرستان رفسنجان

در بین غرفه های این نمایشگاه ، غرفه ی این شهرستان از شرايط متفاوتى برخوردار بود که مسئولین غرفه سعی بر آن داشتند تا نمایی از این روستا را برای بازدید کنندگان تداعی کنند و به جز محصولات و انواع شیرینی ها حتی دام هایشان را در فضایی جالب برای نمایش به این مکان آورده اند.

اکرم زینلی ،مسئول غرفه روستای “قائمیه” در گفتگو با خبرنگار ما می گوید که محصولات روستا را در این غرفه به نمایش گذاشته ایم که شامل ‘سیر،گوجه،بادمجان ،پسته ،بادام ،گردو، تخم مرغ محلی و نان سنتی’ است که به فروش می رسد و تا کنون استقبال فوق العاده ای از غرفه ما شده است.

به گفته ی زینلی ،یک باشگاه اسب سواری هم در شهرستان قائمیه است که اسب های آن در ادامه این همایش به نمایش خواهد گذاشت.

او ادامه می دهد كه ما ١٠ روز مداوم است که در اینجا مشغول به کار هستیم تا بتوانیم بهترین خدمات و معرفی را برای مردم به ارمغان بیاوریم ،این غرفه به همت دهیاری روستای قائمیه که دهیار آن ، خانم “لیلی مشت” بر پا شده است.

این مسئول توضیح می دهد که همه مسئولین غرفه تمامی همکاری را با ما داشتند و حتی فرماندار به کرات سر می زد و مشکلات را حل می کرد و من از این هماهنگی تشکر می کنم.

مردم این روستا از قدیم تاکنون به کشاورزی مشغول بودند و محصولاتی مانند پسته ،گندم،پنبه را برداشت می کردند.

روستای قائمیه  به جز خانه های مسکونی شامل ترمینال های ضبط پسته ،مسجد،حسینیه ،پارک ،زمین ورزشی،باشگاه ورزشی و باشگاه اسب سواری است.

 

غرفه روستای قائمیه
غرفه روستای قائمیه

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3337
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.