ساخت پلاتو در کرمان و رفسنجان همچنان در ابهام

علیزاده تئاتر را  حاصل دانایی دانسته  و می گوید که اندیشه های مختلف و شرایط جامعه در تئاتر فرصت نمود می یابند. این هنر در کرمان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده، این امر را مدیون هنرمندان و بزرگان تئاتر هستیم.

مدیرکل ارشاد می گوید که کرمان با داشتن ۴ پلاتوی خصوصی بعد از تهران و مازندران در رتبه سوم قرار دارد. علیزاده افزود که ما ۳۰ گروه تئاتر ثبت شده داریم و در روزهای پایانی این ماه بین این گروهها انتخابات برگزار و رئیس انجمن نمایش انتخاب میشود با ثبت گروه ها امکان نظارت و حمایت بیشتری داریم.

جشنواره تئاتر استانی

وی اضافه می کند که این جشنواره از یک طرف محلی و از طرفی هم یک جشن برای هنرمندان تئاتر است گروه های مختلف اجرا خواهند داشت و نمایندگان کرمان در جشنواره فجر انتخاب خواهند شد.

وضعیت پلاتوها در استان

علیزاده گفت که مجتمع فرهنگی و هنری کرمان به علت مشکلاتی قابل استفاده نبود، روند تعمیر و بازسای این پلاتو رو به اتمام است و به زودی آماده میشود. وی افزود که پلاتوهای مورد توافق استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد قرار بود توسط شهرداری ها ساخته و وزرات ارشاد آنها را تجهیز کند وضعیتشان بدین صورت است که در شهرستان زرند ساخته شده و آماده تجهیز است، در مورد پلاتوی سیرجان هنوز شهرداری و هنرمندان سیرجانی برای محل ساخت به توافق نرسیده اند، در بم عملیات ساختمانی شروع شده، متاسفانه تاکنون در رفسنجان و کرمان شهرداری اقدامی در این زمینه انجام نداده است و ما پیگر و امیدورایم به تعهداتشان عمل کنند، در جیرفت هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب در حال پیگیری است، در جلسه ای که با استاندار داشتیم قرار شد در شهرستانهای بافت، قلعه گنج و انار هم پلاتو ساخته شود و وزارت ارشاد تا سقف ۵۰ میلیون آنها را تجهیز کند در بافت عملیات ساخت شروع شده است.

 انتخاب نماینده برای جشنواره فجر

سرپرست انجمن نمایش استان هم در این نشست گفت که جشنواره تئاتر استانی برای معرفی نماینده به جشنواره فجراست. ۸ گروه شرایط حضور در جشنواره استانی را پیدا کردند از بین آنها بعد از اجرا در شهرستانهای مختلف ۲گروه برای جشنواره فجر انتخاب میشوند. عبدالرضا قراری افزود که از ۱۷ شهریور اجراها آغاز خواهند شد، ۲۷و ۲۸ شهریور اختتامیه جشنواره و انتخابات انجمن نمایش را در سیرجان خواهیم داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3145
2 نظرات
  1. […] به گفته مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان حدود ۳۰ گروه ثبت شده تئاتر دارد، به نظر آمار قابل قبولی است، اما در زمینه فضای تئاتری […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.