مدیرکل ارشاد کرمان: درباره حضور نوازندگان زن روی صحنه، تابع نظر وزارت ارشاد هستیم

امشب قرار بود کنسرت بنیامین در شهر کرمان برگزار شود اما ساعتی قبل این خواننده پستی روی اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن نوشت

وقتی دعوتمون کردند که مثلا هشت نفره بریم رو استیج و بعد یهو روز قبل از اجرا بگن دو نفر به دلیل این که جنسیتشون با شما یکی نیست نمی‌تونن بیان، کلا نریم بهتره. هر وقت با حضور بانوان هنرمندمون روی استیج ما موافقت شد و اعلام شد که هستند و بعدا به این صورت روز آخر یا لحظه آخر مخالفت شد ما به احترام زمان و برنامه زندگی زنان سرزمینمون اون برنامه رو کنسل خواهیم کرد.

نگین پارسا، نوازنده گیتار و مژگان ابوالفتحی، نوازنده سازهای کوبه‌ای دو هنرمندی‌اند که بنیامین بهادری در اعتراض به جلوگیری از روی صحنه رفتن‌شان کنسرت کرمان را لغو کرده.

او البته پس از دقایقی پست اینستاگرامی خود را ادیت کرد و تنها با گذاشتن عکسی از نوازندگان زن گروه خود و تگ کردن آن‌ها، اعتراض خود را نشان داد.

در همین حال محمدرضا علیزاده، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی کرمان به «کرمان نو» گفت که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و من چیزی از مخالفت با حضور نوازندگان زن نشنیدم.

او در پاسخ به اینکه هفته گذشته وزیر ارشاد بر این نکته که «حضور نوازندگان زن روی صحنه مشکلی ندارد» تاکید کردند، آیا در کرمان این موضوع رعایت می‌شود، گفت که ما تابع سیاست‌های وزارت ارشاد هستیم.

او همچنین گفت که

 بنیامین بهادری برای کنسرت امشب در کرمان، برای اجرای گروهی پنج نفره جواز گرفته بود.

دیشب به یکباره اعلام کردند دو نفر دیگر هم به گروه اجرا اضافه خواهد شد. از آنجایی که جواز برای گروه پنج نفره صادر شده بود، ما مخالفت کردیم.

اصلا بحث نوازنده زن یا مرد مطرح نبوده، از آنجایی که مجوز برای اجرای گروهی پنج نفره صادر شده بود، یک شب قبل از اجرا امکان اخذ مجوز برای دو نوازنده دیگر نبود. این دو نوازنده حتی اگر مرد هم بودند، امکان صدور جواز وجود نداشت.

به هیچ عنوان با حضور نوازندگان زن روی صحنه مشکلی نداریم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15908
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.