نخسین جشنواره اقوام ایرانی در جیرفت آغاز شد

امیر ناصری مجری برگزاری جشنواره اقوام ایرانی با اشاره به اینکه جشنواره اقوام ایرانی برای نخستین بار به مناسبت ایام الله دهه فجر در مجتمع رفاهی فرهنگیان جیرفت برگزار شده است اظهار داشت: مدت برگزاری این جشنواره 10 روز  است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 130 غرفه در حال برگزاری است گفت: در این جشنواره 21 استان کشور سوغات و صنایع دستی خود را در معرض نمایش و فروش قرار داده‌اند و اجناس تمامی غرفه‌داران از تولید به مصرف و به‌صورت مستقیم در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، مجری برگزاری جشنواره اقوام ایرانی هدف از برگزاری این جشنواره را  آشنایی مردم با آداب و سنن و اقوام مختلف ایران دانست و افزود: با برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشتغالزایی، شادی، شور و نشاط اجتماعی  و آشنایی با سوغات و صنایع دستی و اتحاد اقوام ایرانی بیش از پیش می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش جنبی این جشنواره برنامه آئینی سنتی اقوام مختلف ایران اجرا می‌شود، گفت: اجرای موسیقی‌های آئینی و سنتی اقوام ایرانی از جمله بوشهر و گیلان، تغذیه یزد و آئین‌های سنتی شهر جیرفت و … از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

ناصری با بیان اینکه در این جشنواره به جهت حمایت از هنرمندان شهرستان جیرفت، 10 غرفه در اختیار صنایع‌دستی این شهرستان گذاشته شده است گفت: این غرفه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های آیینی سنتی شهرستان جیرفت در اختیار هنرمندان این شهرستان گذاشته شده است.

به گزارش تسنیم، این جشنواره به مدت ده روز از ساعت 9 الی 12 و 16 الی 23 شب در مجتمع رفاهی فرهنگیان جیرفت دایر است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.