همایش گنج ۳۰ ساله در کرمان برگزار شد

سید محمدعلی گلاب زاده رئیس مرکز کرمان شناسی پیش از ظهر شنبه در همایش گنج ۳۰ ساله به مناسبت سی امین سال تأسیس مرکز کرمان شناسی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان داشت: ۳۰ سال قبل متوجه شدیم که نه تنها عوام بلکه خواص هم درک عمیقی از واقعیت‌های کرمان ندارند و نیز دانشوران هم این دیار بزرگ را نمی‌شناسند.

به گزارش مهر، وی افزود: کرمان سرزمینی است که همواره سرافرازی هایش ورد زبان روزگار بوده و مردمانش در زمین‌های حسرت به دل قطره‌های آب، توانسته‌اند یک چهارم باغات کشور را در این سرزمین ایجاد کنند و قنات‌های این استان شهره آفاق است.

رئیس مرکز کرمان شناسی گفت: مردمانی که گرچه از سرهای آنها مناره ساختند هرگز سر تعظیم در مقابل ستم و بیداد فرود نیاوردند و از گرچه تاوان مهمان‌نوازی لطفعلی خان زند را با تقدیم هزاران جفت چشم به تاریخ پرداختند هرگز سر ارادت از کوی میهمان برنداشتند.

گلاب‌زاده نصریح کرد: فرزندان خلف این مرز و بوم در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از پر شکوه ترین حماسه‌ها را خلق کردند و خواب را در پلک چشم دشمنان شکستند و خصم را به زنجیر کشیدند.

رئیس مرکز کرمان شناسی یادآور شد: مردم استان کرمان در طول هزاران سال افتخار آفریدند.

وی افزود: هر یک از شهرستان‌های استان کرمان دارای ظرفیت‌های ویژه است؛ از ۳۰ سال قبل این سرزمین را معرفی کردیم اما هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم و در این راه تنها با پای عشق ره پیمودیم.

گلاب‌زاده ابراز داشت: ۳۰ سال از تأسیس مرکز کرمان شناسی می‌گذرد اما آغازی از یک پایان است و امیدوارم این مرکز به زودی با تحولاتی در زمینه‌های گوناگون و با استفاده از نیروی جوان کار خود را آغاز کند.

وی تصریح کرد: امروز مرکز کرمان شناسی سرافراز است زیرا در سایه بنیاد ایران شناسی خدمات خود را عرضه می‌کند لذا ما از روز اول اعلام کردیم اگر کرمان را دوست داریم به خاطر این است که بخشی از خاک همیشه سر سرافراز ایران است و اگر نام کرمان را می‌بریم به این خاطر است که نام کرمان با نام ایران عجین شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27345
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.