کتاب‌های طرح کتاب‌خوان بهمن‌ماه ۱۳۹۷ معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، طرح کتاب‌خوان بهمن ماه با ارائه کتاب‌های «بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک» نوشته حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی، «در طلوع آزادی» حمیدرضا شاه‌آبادی، «شکنجه‌گران می‌گویند» نوشته قاسم حسن‌پور، «گرگ‌سالی» نوشته امیرحسین فردی و «موهای تو خانه ماهی‌هاست» نوشته محمدرضا شرفی خبوشان معرفی شد.

کتاب «بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک» از بازنویسی نوارهای پیاده شده از هفده جلسه سخنرانی سال ۱۳۷۴ حاج آقا مجتبی تهرانی است که در این بازنویسی دو اصل حفظ مطالب و حفظ لحن و سبک مورد توجه قرار گرفته. موضوع آن، مروری بر خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در مسجد پیغمبر اکرم (صلوات الله علیه و اله) پس از رحلت پدر بزرگوارشان می‌باشد. این خطبه نه تنها مسائل فدک را به‌خوبی تبیین و حقانیت اهل بیت در آن را به روشنی اثبات می¬کند بلکه مشتمل بر مضامین بلند در معارف اعتقادی است.

«در طلوع آزادی» گزارشی است داستانی از وقایع روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ به قلم حمیدرضا شاه‌آبادی. در این کتاب که عنوانی است از “مجموعۀ روزهای خدا”،  نویسنده وقایعی را شرح می‌دهد که گویای پیوستن ارتش به نیروهای انقلابی و روزهای منتهی به پیروزی انقلاب است. پیوستن همافران به نیروهای مردمی یکی از فرازهای بسیار جالب از تاریخ این دوره است که به خوبی در این کتاب روایت شده است.

پایان این کتاب اما به تلخی تمام دوران سیاه ظلم پایان می‌دهد و صدای انقلاب ملت ایران لبخند گمشدۀ مردم را به آن‌ها باز می‌گرداند.

«شکنجه گران می‌گویند» روایت‌گر اعترافات بهمن نادری‌پور (تهرانی) و فریدون توانگری (آرش)، دو تن از مشهورترین شکنجه‌گران ساواک در زمان شاه است که پس از انقلاب، در زندان یا در دادگاه بیان می‌کنند و سپس در روزنامه‌ها منعکس می‌شود. این کتاب بخشی است از کارنامۀ سیاه ساواک، به انضمام اسناد و آلبوم تصاویری از آن دوره که نمایان‌گر جنایات‌های این سازمان مخوف است.

رمان گرگ‌سالی روایتی است استعاری و نمادین از یک فراز تاریخی در ایران. این اثر به خوبی توانسته است استعمار و هجمۀ آمریکا را در دورۀ پهلوی بر ایران به نمایش بگذارد. داستان این کتاب آیینه‌ایست از تاریخ پهلوی دوم و حوادث پیش از انقلاب اسلامی؛ نویسنده این اثر، مضمونی ضد استعماری را در غالب داستانی جذاب و زبانی روان به مخاطب منتقل می‌سازد و تصویری کنایه آمیز و نمادین از گرگ‌های واقعی را به خواننده می‌نمایاند.رمان گرگ‌سالی، نامزد دریافت جایزه چهاردهمین جشنوارۀ ادبی شهید حبیب غنی پور شده است.

«موهای تو خانه ماهی‌هاست» روایت‌گر گوشه‌هایی از زندگی پسر نوجوانی است که در یکی از روستاهای ورامین زندگی می‌کند. پدر این نوجوان از انقلابیون و طرفداران امام خمینی است که با توزیع اعلامیه‌های امام در روستا، نقش خود را در مبارزات انقلابی ایفا می‌کند.

كتاب هاي معرفي شده در طرح كتاب خوان ماه در كتابخانه هاي عمومي سراسر استان قابل دسترس بوده و همچنين دسترسي به فايل PDF كتابها نيز در بخش كتاب خوان ماه سايت اداره کل كتابخانه هاي عمومي استان  به آدرس www.kermanpl.ir  امكان پذير مي‌باشد. علاقه‌مندان برای بهره مندی از این مجموعه ارزشمند می‌توانند به نزدیک ترین کتابخانه محل خود مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23946
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.