استاندار کرمان:عرصه ها را برای بخش خصوصی باز کنید

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طبق گزارش بودجه کلان حدود ۷ هزار میلیارد تومان بودجه کل استان های کشور  است تاکید کرد که بخش عمده ای که مدیران استان می توانند از آن استفاده کنند ،ردیف های متفرقه٬ وزارتخانه و ملی است.
او از توازن منطقه ای حرف زد و گفت ما هدفمان سعی در توجه به مناطق محروم و کم برخوردار به وسیله تقسیم‌بندی مناطق هشت گانه می باشد.

وی این طرح را مدل خوب و کشوری برای کل کشور معرفی کرد که به وسیله آن پای شرکت های خصوصی در توسعه مناطق باز شده است.
رزم حسینی نیز خواستار کار جدید بهره‌روی در نظام اداری استان شد تا در قالب این طرح بخشی که در ادارات صرفه جویی می‌شود در خود آن اداره صرف شود.

رزم‌حسینی که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان صحبت می‌کرد اعلام کرد که همه‌ی مسئولان اجرایی استان اعم از نمایندگان مجلس و مدیران ادارات باید تمام سعی خود را در گرفتن مقدار بیشتری از این اعتبارات انجام دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام دولتی در استان تاکید کرد که اتمام پروژه های نیمه تمام  در دستور کار جدی استان کرمان است.

رزم حسینی: بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد
رزم حسینی:
بیش از ۳۰۰ پروژه نیمه تمام دولتی در استان وجود دارد

استاندار می‌گوید در این پروژه ها باید بخش خصوصی وارد عمل شود و ادارات تا جایی که امکان آن وجود دارد عرصه ها را برای بخش خصوصی خالی کنند و بار خود را سبک کنند.

 

توزیع اعتبارات بر اساس مدل علمی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان هم در این نشست ضمن اشاره به مشخص شدن ظرفیت های اعتباری بودجه ۹۵ از وجود چهار گروه برای پیگیری این ظرفیت‌ها خبر داد.

رودری مدل توزیع اعتبارات به شکل علمی معرفی کرد و مبنای کار توزیع اعتبارات را بر این اساس دانست.

وی اساس توزیع اعتبارات را  با توجه به ضوابط٬ الزامات و سیاست های استان معرفی کرد. او می‌گوید روند ابلاغی مربوط به هزینه استان تا این مرحله ۳۳۵ میلیارد است که ۱۰۱ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده و همه استان ها همین مقدار از را تخصیص دریافت کرده اند.

در خصوص تملک دارایی سرمایه تا این مرحله ۷۷۹ میلیارد تومان ابلاغی داشته ایم و تا کنون نبست به میانگین کشوری عملکرد خوبی داریم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان دیگر سخنران نشست بود. وحیدی با اشاره به بودجه بندی سال ۹۵ گفت که در این برنامه منابع بودجه تقریبا ۹۷۸ هزار میلیارد است که   ۲۹ درصد آن  منابع عمومی٫ ۴درصد درآمدهای اختصاصی دولت و ۶۷ درصد منابع شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که مصارف  عمومی دولت ۲۹۴ هزار میلیارد تومن است.

وحیدی نیز با اشاره به ۵۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ۳.۲ میلیارد تومان آن استانی شده و به استان کرمان ابلاغ شده است.

وی نیز تاکید کرد که از هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات استان های کشور سهم ردیف های متفرقه ۲ هزار و ۶۶ میلیارد است که حدود ۳۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

او اینگونه توضیح داد که این مبلغ در اختیار وزارتخانه‌های مرکزی است که مدیران ادارات استان باید بتوانند از این اعتبارات متفرقه سهم قابل توجهی  برای استان بگیرند.وحیدی نیز تاکید کرد که  پروژه های ملی استانی شده  ۱۱۲ میلیارد تومان است که به استان ابلاغ شده و به دستگاه های ذی‌ربط ارسال می شود.

قابل توجه است که در این میان از سفر مقام معظم رهبری ۴ میلیارد تومان هر ساله به پروژه تامین آب جبالبارز اختصاص داده شده است.

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست اینجا را کلیک کنید

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1596
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.