افزایش 5برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرمان

به گزارش کرمان‌نو، در آغاز جلسه علنی یکشنبه شب شورای اسلامی شهر کرمان محمد فرشاد، ضمن گرامیداشت ماه رجب و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی(ع)، از زحمات شهردار و تمامی مدیران و کارکنان شهرداری به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی برای آماده‌سازی و سامان‌دهی شهر کرمان برای شهروندان و مهمانان نوروزی امسال تشکر و قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان افزود: در هر ساعتی از شبانه‌روز که از سطح شهر کرمان و پروژه‌های آن بازدید کردیم، شاهد حضور، فعالیت و تلاش نیروهای شهرداری بودیم که جا دارد از اقدامات شهرداری در این زمینه تشکر ویژه داشته باشیم.

افتتاح بیش از ٢٠ پروژه تا پایان اسفندماه سال جاری

در ادامه این جلسه سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان نیز ضمن تسلیت شهادت امام هادی(ع) با بیان اینکه بیش از یک‌ سال است که توفیق خدمتگزاری به مردم خوب و نجیب شهرمان را داشتم و خداوند را شاکر هستم، اظهار کرد: بسیار خرسندم که توانستم 4700 نفر کارکنان شهرداری در طول سال در حالی به خانه‌ها بروند که در تامین معاش مشکل نداشته باشند و در کنار آن هم پروژه‌های عمرانی اجرا شوند و برخی از پروژه‌های مانده هم به اتمام برسند.

عالم‌زاده افزود: از مردم شریف کرمان هم که با نجابت و صبوری نواقص را تحمل و با صبوری ما را همراهی کردند، سپاسگزارم.

شهردار کرمان همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی شهر بازوی توانمند شهرداری در مدت شهرداری من بودند و همراهی‌شان با ما به قدری بود که من هیچ وقت دغدغه شورای شهر را نداشتم. به همین دلیل از همه‌ی اعضا که به ما کمک کردند تا بدون دغدغه کارها و پروژه‌ها را اجرا کرده و به ثمر برسانیم، تشکر می‌کنم.

عالم زاده در ادامه تصریح کرد: به ویژه از رئیس شورای اسلامی شهر کرمان که ضمن حمایت از شهرداری، با درایت و خویشتن‌داری اگر انتقاداتی به شهرداری وارد بود، آن‌ها را به ما منتقل می‌کرد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار کرمان افزود: از استاندار کرمان، معاون عمرانی استاندار، اداره کل مالیات و همه دستگاه‌های دولتی که ما را همراهی کردند و نیز از همه همکاران شهرداری که در یک سال اخیر کمک و تلاش کردند، سپاسگزارم.

عالم‌زاده از اصحاب رسانه که در سالی که گذشت، شهرداری را همراهی کردند، نیز تشکر کرد و افزود: مطمئن باشید سال آینده، سال خوبی برای شهر خواهد بود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه سال ٩٨ سال ثمره بسیاری از فعالیت‌ها و تلاش‌های شهرداری است، تشریح کرد: به رسم عید و عیدی دادن، عیدی ما به شهروندان در سال ۹۸، اجرای جشنواره نوبهار، افتتاح و رونمایی از بیش از ٢٠ پروژه شامل بوستان، سفره هفت‌سین و المان‌هاست که تا پایان اسفند ماه جاری افتتاح خواهند شد.

عالم‌زاده تصریح کرد: در ایام عید برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری متعددی تحت عنوان جشنواره نوبهار توسط شهرداری برای مردم برگزار خواهد شد که امیدواریم مورد قبول و پسند مردم واقع شود.

شهردار کرمان ادامه داد: ان‌شاءالله سال آینده با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که صورت گرفته، در کنار تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های جدیدی را نیز اجرا خواهیم کرد.

ایجاد تغییرات کلی در ساختار بودجه 98 شهرداری

حسین چناریان، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه این جلسه با بیان اینکه ساختار بودجه 98 شهرداری با همکاری خوب شورای شهر و شهرداری دچار تغییرات کلی شده است، افزود: امسال بودجه شهرداری کرمان به طور کارشناسی شده و شفاف به شورا ارائه شد.

چناریان با اشاره به کلیات بودجه 98 در قالب طرح، برنامه و پروژه تدوین شده است، تشریح کرد: در جلسه قبل شورا توضیح داده شد که امسال مجموعاً 545 میلیارد و 311 میلیون و 375 هزار تومان اعتبار در قالب سه بخش به شورا ارائه شد. در بخش اعتبارات هزینه ای 286 میلیارد و 666 میلیون و 195 هزار تومان که شامل هزینه های بخش عمرانی و همچنین هزینه های جاری درنظر گرفته شد. وی افزود: در بخش تملک دارایی‌ها که عمدتا پروژه ها و طرح های برنامه ای عمرانی شهرداری را دربر می گیرد 239 میلیارد و 245 میلیون و 259 هزار تومان تعیین شد. بخش سوم هم تملک دارایی های مالی است که درواقع 20 میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شده است. چناریان در ادامه افزود: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که امسال در تدوین بودجه 98 رخ داد ضمیمه شدن 27 تبصره به آنچه که در قالب اصلاح بودجه یا مجوزهای دوره ای به شورا ارائه می‌شد، است.

افزایش بودجه فرهنگی شهرداری کرمان

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه افزود: در بودجه ارائه‌شده در بخش فرهنگی و اجتماعی شاهد تحول و تغییرات نسبتاً خوبی نسبت به سال گذشته هستیم که تماماً در بودجه پیش‌بینی شده است. امیدواریم برنامه‌های خوبی در این حوزه اجرا شود.

محمد فرشاد نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری کرمان که در سال گذشته یک میلیارد و یکصد میلیون تومان تعیین شده بود، تصریح کرد: این بودجه برای سال 98 به بیش از 6  میلیارد تومان افزایش یافته و 5 برابر شده است.

۲۱ پروژه عمرانی در کرمان در حال اجراست

در ادامه این نشست منصور ایرانمنش اظهار کرد: از شهردار کرمان به خاطر پرداخت حقوق و عیدی کارکنان در اسفندماه تشکر می‌کنم، چرا که در سال‌های اخیر این اتفاق نمی‌افتاد و معمولاً با تأخیر پرداخت می‌شد. این تلاش بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

ایرانمنش در ادامه افزود: در روزهای اخیر از پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهرداری کرمان در آستانه سال نو بازدید کردیم که بسیار عالی بوده و ما به نوعی با حجم کار عمرانی بالایی که فکر نمی‌کردیم در شرایط مالی و اقتصادی فعلی شهرداری که با اتمام پروژه‌های بزرگی مثل تقاطع‌های غیر هم‌سطح و زیرگذر مواجه است، روبه‌رو شویم.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرمان تصریح کرد: ۲۱ پروژه عمرانی با متراژ ۹۰ هزار متر مربع شامل بوستان، پیاده‌راه و پارک محله‌ای و حاشیه‌ای در چهار منطقه شهر کرمان در حال اجراست که بسیار عالی بوده و جای تشکر دارد چرا که مردم شهر از ثمرات آنها به زودی بهره‌مند می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25917
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.