ایجاد 5 هزار شغل در استان کرمان از سوی کمیته امداد در سال جاری

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد به اقدامات انجام‌شده از سوی این نهاد، اظهار کرد: هدف امام راحل از تاسیس این نهاد خدمت‌رسانی و کمک به محرومان بوده است.

صادقی به آمار مددجویان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و تشریح کرد: بیش از ۱۰۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ ‌بر ۲۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که به‌صورت مستقیم از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: ۶۵ هزار خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان سرپرست خانواده و نان‌آور خانواده زن است و عمده این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های بی‌سرپرست تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که در حال حاضر در مدارج بالای علمی در استان و کشور نیز در حال خدمت‌گزاری هستند، افزود: در حال حاضر همچنین ۱۳ هزار فرزند یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند. از سوی دیگر ۸ هزار فرزند خانواده‌های نیازمند نیز که سرپرست آنها به دلایلی همچون بیماری و ازکارافتادگی توانایی تامین مخارج زندگی را ندارند در قالب طرح محسنین از آنها حمایت می‌شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: این نهاد در سرفصل‌های مختلف به فرزندان مددجویان تحت حمایت خدمت‌رسانی می‌کند و تلاش می‌کند که این نسل جدید و نوپا فقیر و نیازمند بار نیایند و خود حامی فقرا شوند.

صادقی آمار دانشجویان تحت حمایت این نهاد را حدود ۴۵۰۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار دانش‌آموز نیز در مقاطع مختلف تحصیلی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

صادقی از پرداخت ۴۵۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند در ۱۱‌ماهه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: طی مدت یادشده بالغ ‌بر ۱۹۵ میلیارد تومان مستمری نیز به خانوارهای تحت حمایت استان پرداخت‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: ۲۲۰۰ بیمار صعب‌العلاج نیز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که در زمینه‌های درمانی به آنها خدمات ارائه می‌شود.

این مقام مسوول تعداد خانوار فاقد مسکن تحت حمایت این نهاد را ۱۱ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: در ۱۱‌ماهه سال جاری حدود ۸ هزار فقره لوازم ضروری زندگی در اختیار خانوارهای تحت حمایت قرارگرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار فرزند زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که در ۱۱‌ماهه سال جاری بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای رفع سوءتغذیه این کودکان هزینه شده است، افزود: در ۱۱‌ماهه سال جاری نیز بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان در بحث بهداشت و درمان مددجویان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به ۱۲ هزار نفر از مددجویان و افراد آسیب‌پذیر در ۱۱‌ماهه سال جاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان وام ضروری از سوی این نهاد پرداخت‌ شده است، تاکید کرد: یکی از افتخارات این نهاد این است که هیچ وامی جز وام قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت نمی‌کند.

صادقی از پرداخت حق بیمه هشت هزار خانوار تحت حمایت در استان کرمان به وسیله این نهاد خبر داد و اظهار کرد: این خانوارها پس ‌از اینکه به سن بازنشستگی رسیدند حقوق‌بگیر تامین اجتماعی می‌شوند.

این مقام مسوول با بیان اینکه منازل تمام مددجویان تحت حمایت این نهاد بیمه آتش‌سوزی است و همه مددجویان نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند، تاکید کرد: مهم‌ترین واصلی‌ترین قسمت کار در امداد اشتغال مددجویان است و برای اشتغال و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت برنامه داریم.

مدیر کل امداد امام استان کرمان با اشاره به اینکه این کمیته بزرگ‌ترین دستگاه ایجاد اشتغال است که هم برای مددجویان و هم اقشار آسیب‌پذیر شغل ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در ۱۱‌ماهه سال جاری پنج هزار شغل با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی این نهاد در استان کرمان ایجاد شده است.

صادقی به ارائه بسته‌های تشویقی از سوی این نهاد به کارفرمایانی که فرزندان مددجویان تحت حمایت این نهاد را به‌کارگیرند اشاره کرد و افزود: کارفرمایانی که فرزندان مددجویان تحت حمایت را به‌کارگیرند علاوه بر پرداخت حق بیمه مددجو به مدت دو سال از سوی این نهاد به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز به آنها پرداخت می‌شود و در صورت به‌کارگیری ۵ فرزند مددجو مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

این مقام مسوول به اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی به وسیله این نهاد اشاره کرد و تشریح کرد: با اجرای این طرح خانوارها به درآمد ثابت ماهانه بین ۹۰۰ تا یک‌میلیون تومان خواهند رسید و بر اساس قرارداد انجام‌شده برق تولیدی این مددجویان از سوی شرکت برق به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود.

این مقام مسوول افزود: تلاش ما بر این است که در کمیته امداد شفاف عمل کنیم و یکی از قسمت‌های مهم و حائز اهمیت کار امداد کمک‌های مردمی است. علیرغم همه سیاه نمایی‌هایی که علیه نهادهای انقلابی ازجمله کمیته امداد می‌شود خوشبختانه این نهاد تاکنون موفق بوده است.

صادقی با بیان اینکه به‌رغم شرایط اقتصادی خاصی که در سال ۹۷ ایجاد شد ولی کمک‌های مردمی به این نهاد ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تاکید کرد: از مردم خیر و نیکوکار استان انتظار داریم در روزهای پایانی سال نگاه ویژه‌ای به فقرا داشته باشند و با کمک‌های خود دل نیازمندان را شاد کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25830
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.