بازاریان و کسبه 4 درصد مالیات استان را پرداخت می‌کنند

به گزارش ایسنا محمد سلمانی امروز 27 تیرماه در نشست علمی تخصصی “مالیات عادلانه؛ بستر رونق تولید” در کرمان اظهار کرد: معتقدیم باید عدالت مالیاتی رعایت شود و گرفتن مالیات به هر قیمتی نباشد.
وی با اشاره به اینکه باید قوانین مالیاتی شفاف و یکسان باشد تا بتوانیم قوانین مالیاتی را کامل اجرا کنیم، افزود: باید رابطه منطقی دو طرفه بین مردم و دولت وجود داشته باشد و در این راستا سال‌هاست طرح خوداظهاری را داریم.
سلمانی تصریح کرد: سال گذشته افزایش زیادی در خوداظهاری داشتیم و رتبه دوم کشور را کسب کردیم که از 74 هزار پرونده مشاغل 62 هزار مورد از تبصره 100 استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به فعالیت گروهی در اداره کل مالیاتی استان کرمان در زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: به دنبال گسترش پایه‌های مالیاتی هستیم و این نیست که مالیات سال قبل را افزایش بدهیم و براساس رسیدگی به دفاتر این کار صورت می‌گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: ما سعی در رعایت عدالت و تعامل با اصناف، بازاریان و شرکت‌ها داریم.
وی افزود: مالیاتی که در استان کرمان وصول می کنیم، 62 درصد مربوط به شرکت‌هاست که بیش از 90 درصد مربوط به چند شرکت اقتصادی بزرگ در استان است.
سلمانی اظهار کرد: 4 درصد از مالیات را مشاغل، کسبه و بازار می پردازند و مابقی مربوط به سایر شرکت‌ها، ارث و نقل و انتقالات است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30457
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.