بازار ساختمان تشنه پکیج | نمایندگان شرکت بوتان: تقاضا بیشتر از تولید است

در پی تماس‌های مردمی با «کرمان نو» مبنی بر نبودن پکیج بوتان در بازار و معطلی چندماهه مشتریان این شرکت برای دریافت پکیج با نمایندگی‌های این شرکت در کرمان تماس گرفتیم.

مسوول یکی از نمایندگی‌های بوتان در کرمان در این خصوص به «کرمان نو» گفت:

نبودن پکیج در بازار را رد می‌کنم.

شرکت بر اساس سهمیه هر استان به نمایندگی‌ها پکیج می‌دهد.

طی دو ماه گذشته تقاضا برای خرید پکیج افزایش بالایی داشته است.

تا دو ماه قبل من به‌شخصه در ماه 100 پکیج را می‌فروختم، اما درحالی‌که اکنون همان 100 پکیج را فروخته‌ام حدود 500 مشتری دیگر هم در صف انتظار دارم که برای خرید پکیج نام‌نویسی کرده‌اند.

او دلیل این اتفاق را ترس مردم از بالا رفتن قیمت ها در ماه‌های آینده می‌بیند و می‌گوید مشتریانی دارم که ساختمان آن‌ها هنوز در مرحله اسکلت‌سازی است اما برای خرید پکیج مراجعه کرده‌اند و در صف انتظار هستند به دلیل اینکه می‌گویند اگرچند ماه دیگر صبر کنیم چند برابر الان باید هزینه کنیم.

این نماینده بوتان در کرمان سهمیه دریافتی خود را در هر هفته از شرکت بوتان 30 عدد پکیج اعلام می‌کند و می‌گوید اگر تقاضای بیش‌ازحد نبود هرگز با این مشکل مواجه نمی‌شدیم.

شرکت بوتان نیز در هفته جاری در اعلامیه که برای نمایندگی‌های خود ارسال کرده است، آورده است:

ازآنجایی‌که مدتی است تقاضای محصولات بوتان بیش از عرضه بوده و برخی از مشتریان به سهولت موفق به خرید کالای موردنیاز خود نمی‌شوند، موارد زیر در این خصوص به اطلاع می‌رسد.

خطوط تولید گروه صنعتی بوتان به‌صورت مستمر فعال و در حال تولید هستند.

باهدف تامین حداکثری نیاز بازار، تیم فروش و لجستیک بوتان محصولات تولیدشده را در اسرع وقت توزیع می‌نمایند.

عليرغم توزيع مستمر محصولات بوتان، عوامل زیر موجب استمرار کمبود محصولات در بازار برای مشتریان شده است:

توزیع محصول توسط دیگر برندهای عرضه‌کننده کالاهای گرمایشی متوقف یا کند شده است.

افزایش غیرمعمول تقاضا به‌واسطه ورود مشتریانی که برای نیاز آینده خود اقدام به خرید می‌کنند، میزان تقاضا را نسبت به سال‌های قبل افزایش داده است.

مساعی گروه صنعتی بوتان در شرایط پرالتهاب فعلی بازار، استمرار تولید و توزیع به هنگام و تأمین نیاز مشتریان واقعی است.

مقتضی است نمایندگان محترم فروش نیز به‌محض دریافت کالا نسبت به فروش آن اقدام نموده و از فروش باقیمتی بیش از قیمت مصرف‌کننده خودداری نمایند.

بدیهی است در صورت گران‌فروشی مسوولیت پاسخگویی به نهادهای نظارتی و متولی قانون با فروشنده خاطی خواهد بود.

این اظهار نظرات نشان‌دهنده این موضوع است که نه‌تنها پکیج بوتان در کرمان بلکه در دیگر استان‌ها هم کمیاب شده است و دلیل این کمیابی هم زیر سر مشتریانی است که می‌خواهند کالای خود را پیش از زمان موردنیاز تامین کنند.

این مشتریان به دلیل اینکه از گران شدن کالای موردنیازشان در ماه‌های آینده می‌ترسند عملا دارند روندی را پیش می برند که این کالا به دلیل تقاضای بالا و کمبود در بازار گران شود. بنابراین اگر شرکت تولیدکننده هم قصد گران کردن محصولات خود را نداشته باشد، شاید به دلایلی ازجمله تامین پکیج موردنیاز مشتریان سعی در جبران کمبود بازار کند و ناخواسته به دلیل هزینه‌هایی که متقبل می‌شود، محصول را هم گران کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20115
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.