قرارداد پروژه میدان آزادی به جلسه غیرعلنی رفت | ‍[محرمانگی]

پروژه میدان آزادی مهمترین پروژه عمرانی شهر با گذشت یک سال  از آغاز عملیات عمرانی هنوز قرارداد ندارد و تمام پرداخت ها به قرارگاه خاتم النبیاء به صورت علی الحساب بوده است. اعضای شورای شهر در جلسه غیرعلنی موضوع قرارداد این پروژه را بررسی و به تصویب رساندند.

رئیس شورای شهر در بخش علنی این جلسه گفت که قرارداد میدان آزادی و ضرایب آن به تصویب اعضا رسیده، شهرداری موظف شده تا پایان هفته آینده قرارداد جدید را براساس این ضرایب تنظیم کند و تحویل شورا دهد. در حالی هنوز شورای شهر در خصوص قرارداد این پروژه بحث و بررسی می  کند که ۶۳درصد از این پروژه انجام شده و استاندار کرمان قول افتتاح این پروژه در ۲۲بهمن سال جاری را داده است.

مشرفی افزود که این قرارداد دو ضریب مهم یعنی ضریب پلوس و ضریب بالاسری دارد اصل اختلاف نظر اعضای شورای شهر هم در همین مساله بود. ضریب پلوس ۱.۳۳ و ضریب بالاسری ۱.۲۷ با ۹ رای موافق ۴رای مخالف و ۲ رای ممتنع به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در جلسه شورا گفته این قرارداد نهایی است. ضرایب و جزئیات آن نیز مورد قبول پیمانکار است. محمد یاسین پنجعلی زاده افزود که میدان آزادی بین ۹۵تا ۱۰۵ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت قبلا پیش بینی شده بود که ۸۵ تا ۹۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

سعید گیلانی در اعتراض به شهردار جلسه را ترک کرد

اما موضوی دیگری که در جلسه غیر علنی مطرح شده بود نامه شکایت شهرداری از شخصی بود که ادعای مالکیت زمین شهرداری را دارد. شهردار کرمان در این خصوص اعلام کرد که این شخص زمین شهرداری را برای پارکینگ ماشین سنگین استفاده کرده است. سعید گیلانی هم  در اعتراض به خوانده نشدن این نامه در جلسه علنی، جلسه را ترک کرد. ماجرا ازاین‌ قرار بود که به درخواست شورا، متن این نامه می‌بایست تغییر کند. گیلانی درخواست کرد نامه خوانده شود شهردار گفت «دادیم متن نامه را تغییر دهند.» گیلانی هم با گفتن اینکه «باید تغییرات نامه را بدانیم اما به نظر شما نامه را نمی‌آورید و اگر هم آوردند، دیگر اعضا آن را تائید کنند» جلسه را ترک کرد. چند دقیقه پس از رفتن گیلانی، فردی از شهرداری نامه را برای بابایی آورد و او هم به مشرفی داد تا خوانده شود. در بخشی از این نامه آمده بود: «علیرغم دعوای شهرداری علیه آقای {…} در دادگستری، با توجه به سند رسمی شهرداری و کمیسیون ماده 100 پس ابلاغ تصمیم کمیسیون به مشاوران علیه پرونده ایشان توسط شهرداری منطقه 2 تکمیل و در حال ارسال به کمیسیون ماده 5 معماری و شهرسازی می‌باشد که به‌محض وصول نتیجه آن به شورا منعکس خواهد شد.»

پیش فروش آرامستان جدید

 پنجعلی زاده از شهرداری خواست که برای حل مشکل منطقه سرآسیاب شهرداری در این منطقه یک ناحیه ایجاد کند. گیلانی پرسید با این کار هزینه اضافی برای شهرداری ایجاد نمی‌شود؟ پنجعلی زاده پاسخ داد از نیروهای مازاد استفاده شود. منصور ایران‌منش از مشکلات مالی آرامستان جدید خبر داد. بابایی در پاسخ گفت: «قبرهای سه ‌طبقه در آرامستان جدید ساخته‌شده و پیش‌فروش می‌شود. موسسه اعتباری عسکریه هم غسالخانه‌ای تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان می‌سازد».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4807
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.