جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی با فعالان اقتصادی و گردشگری برگزار شد

واگذاری هفت اثر تاریخی به سازمان همیاری شهرداری‌ها یکی از اتفاقات قابل‌توجهی بود که طی قراردادهایی در انتهای این جلسه انجام شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در این جلسه از مالیات ارزش‌افزوده در حوزه خدمات بخش گردشگری، تأمین اجتماعی و قانون کار، تأمین مالی و تداخل وظایف به‌عنوان اساسی‌ترین حوزه‌های نیازمند تمرکز یاد کرد و تقاضای قرار دادن آن‌ها در دستورکار را داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص استناد رئیس‌جمهور به قانون اساسی به این مضمون که کارهای تصویب و اجرای برنامه توسعه وظیفه دولت است از این قضیه به‌عنوان تفاوت مبنایی روحانی با مجلس یاد کرد و گفت «این را یک بدعت در تاریخ برنامه‌ریزی کشور می‌دانیم» پورابراهیمی اضافه کرد پنج برنامه توسعه بعد از انقلاب داشتیم که مجالس همه آن‌ها را تصویب کردند و بر اجرا نظارت کردند.

پورابراهیمی با انتقاد از مشکلات تأمین مالی اضافه کرد از نظر سیستمی بانکی به نام گردشگری وجود دارد که از لحاظ ساختاری هیچ ارتباطی به این زمینه ندارد.

سید مهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان گردشگری، «توریسم آپ» را به‌عنوان یکی از نمادهای رشد و توسعه گردشگری در کرمان معرفی کرد.

طبیب زاده ضمن اشاره به این‌که سه اثر از پنج اثر تاریخی کرمان که ثبت جهانی شده‌اند در این دولت ثبت شدند به دستاوردهای دیگر دولت همچون مثبت شدن ترازتجاری غیرنفتی ایران برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته اشاره کرد.

وی همچنین از اقدامات مهم دیگر دولت همچون رساندن میزان استخراج از منابع مشترک پارس جنوبی به‌اندازه قطر تا پایان سال جاری تقدیر کرد و به نکات مثبت حاصل‌شده از برجام اشاره کرد.

رئیس اتاق کرمان همچنین گلایه‌هایی از عمیق شدن رکود و کمبود نقدینگی داشت و معتقد بود درزمینه بروکراسی اداری همچنان مشکلاتی دامن‌گیر است و کارهایی با تصویب مجلس و ابلاغ دولت در رده‌های میانی اجرایی به مشکل می‌خورند.

محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی استان که از سخنرانان ابتدایی این نشست بود، او از جلال‌پور که به علت عارضه قلبی از ریاست اتاق بازرگانی کرمان و ایران کناره‌گیری کرده به‌عنوان فرزند برومند و مایه افتخار کرمان یادکرد و برای طبیب‌زاده رئیس جدید این بخش آرزوی موفقیت کرد.

از دیگر مسئولین حاضر در این جلسه می‌توان به رزم حسینی استاندار کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور، کمالی پور نماینده مردم جیرفت و نیکزادی پناه نماینده مردم بم، ریگان فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2909
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.