دریافت وجه برای برگزاری جشن تکلیف غیرقانونی است

امید سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفت‌وگو با کرمان نو با اشاره به اینکه دانش آموزان مدارس برای شرکت در جشن تکلیف، فقط کافیست که یک چادر به همراه داشتند باشند، اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه اجباری برای برگزاری جشن تکلیف از دانش آموزان به هیچ وجه صحیح نیست و مدیران مدارس یا مربیان پرورشی به هیچ عنوان حق ندارند مبالغی از جمله 90 هزار تومان را از والدین دانش آموزان کرمانی درخواست کنند. سلاجقه تاکید کرد: چنانچه خانواده ها با چنین مواردی مواجه شدند می توانند شکایات خود را از طریق سامانه shekayat.medu.ir پیگیری نمایند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در حالی دریافت هرگونه وجه از والدین دانش آموزان کرمانی را برای برگزاری جشن تکلیف ناحق می داند که مدت‌هاست بسیاری از خانواده‌ها از اخذ اجباری وجه در مدارس گلایه می کنند. با توجه به اینکه موضوع از سوی رسانه‌های مختلف و حتی در دیدارهای حضوری، بارها به گوش مسوولان رسیده اما انگار قرار نیست این ماجرا پایان یابد و قرار است هر روز فصل جدیدی از اخذ اجباری وجه در مدارس باز شود.

بی تردید تحمیل برخی هزینه ها بدون بررسی تمام جوانب امر و بدون اعمال نظرات کارشناسی و مهمتر از همه بدور از چشم مسوولان آموزش و پرورش به دوش خانواده‌ها از طریق مدارس اقدامی بس نادرست است که می تواند در آیینی مانند جشن تکلیف نتیجه عکس داشته باشد.

هر چند هدف از برگزاری جشن تکلیف، پیوند دادن بیشتر و قوی تر دانش آموزان با دین اسلام است اما بی توجهی و درنظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده ها می تواند عاملی مهم و تاثیرگذار در حضور نیافتن دانش آموزان در این جشن و یا سرخوردگی بعد از حضور با دست خالی باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.