در بحث تعیین قیمت شکر کوتاهی شده است| قیمت هر کیلو شکر نباید از 3 هزار تومان بیشتر باشد

به گزارش کرمان‌نو، جعفر رودری صبح امروز 27 اسفندماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور محمدجواد فدایی استاندار کرمان برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت بودجه سال 97 استان کرمان اظهار کرد: تا امروز اعتبارات هزینه‌ای استان در بودجه سال جاری، 97 درصد تخصیص و به دستگاه‌ها ابلاغ شده اما دریافتی خزانه حدود 91 درصد بوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه به احتمال زیاد تا آخر وقت اداری امروز تخصیص هزینه‌ای بودجه استان کرمان ثبت می‌شود، افزود: متاسفانه همچنان کسری بودجه را داریم که فردا این مساله‌ پیگیری می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان افزود: قرار شده امروز تهران تصمیم گیری کند و احتمالا تخصیص هزینه‌ای 100 درصد را خواهیم داشت که دستگاه‌ها می‌توانند برنامه‌ریزی و براساس آن کارهای خود را دنبال کنند ضمن آنکه درخواست این است که پیگیری جدی از سوی اداره اقتصاد و دارایی و خزانه استان صورت بگیرد تا نقدینگی به استان وارد شود.

رودری در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند روی فاصله بین نقدینگی خزانه تا تخصیص 97 درصد حساب کنند و برای مابقی سه درصد براساس رایزنی هایی که روزهای گذشته با تهران داشته‌ایم، قرار است تا پایان امشب تصمیم گیری در این خصوص صورت و اعلام شود زیرا همچنان بحث کسری را داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه در اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای امسال، تاکنون یک هزار و 769 میلیارد تومان ابلاغی به استان و 924/1 میلیارد تومان تخصیص داشته ایم، افزود: بخش عمده این اعتبارات اسناد است که 52/2 درصد جذب شده و عمدتا در خصوص طرح‌های توازن و تبصره 18 است که درخواست داریم دستگاه‌ها اصلاح موافقتنامه‌ها را پیگیری کنند که قبل از سال جدید باید همه نهایی شوند.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اسناد تهاتر بیان کرد: اخرین رقمی که در استان کرمان محقق شد 459 میلیارد تومان بود که 150 میلیارد تومان در حوزه مالیاتی و 308 میلیارد تومان بانکی بود.

رودری درباره واگذاری پروژه‌های دولتی تصریح کرد: 89 پروژه با 163 میلیارد تومان اعتبار در استان کرمان باید واگذار می‌شد که این مساله‌ در شورای برنامه‌ریزی مصوب و قرار بود تا پایان سال انجام شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه هدفمان در این بخش محقق نشده و تعداد 53 درصد از پروژه‌ها با اعتباری معادل 51 درصد واگذار شده و لازم است در سال آینده توجه بیشتری از سوی مدیران به این بخش صورت بگیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به فعالیت کارگروه‌های شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: اگر به درستی به وظایف کارگروه‌ها عمل شود، بسیاری از مشکلات و بوروکراسی‌های اداری حل می‌شود اما متاسفانه در کارگروه‌ها به همه وظایف نمی‌پردازند و مساله‌ بعدی، پیگیری مصوبات است که در این زمینه سیستمی برای پیگیری وجود ندارد.

 قیمت هر کیلوگرم شکر در بازار حدود 8 تا 9 هزار تومان است

در ادامه این جلسه مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان که قصد داشت درباره فعالیت کارگروه نمایشگاهی شورای برنامه‌ریزی توضیح دهد، با پرسش استاندار درباره قیمت شکر مواجه شد و اظهار کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر در بازار حدود 8 تا 9 هزار تومان است.

حسینی‌نژاد در ادامه افزود: با تصمیم روز گذشته ستاد تنظیم بازار استان از ذخیره استراتژیک استان قرار شد 150 تن شکر در شهر کرمان و 100 تن در شهرستان‌ها توزیع شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه بعد از اختصاص حواله‌های شکر در مراحل متعدد به استان کرمان، هزار و 130 تن به استان وارد و توزیع شده که هنوز تا رسیدن به 6 هزار تن مقدار تعیین‌شده عقب هستیم، تشریح کرد: مشکل این است که بارگیری از سوی کارخانجات کم صورت می‌گیرد و اکنون هزینه 600 تن شکر به حساب کارخانه واریز شده، اما شکر تحویل داده نشده است.

این مقام مسوول در ادامه تصریح کرد: بارها داد زده و اعلام کرده‌ایم با قانون تمرکز، تنظیم بازار به دو نهاد سپرده شده که بلاتکلیفی صورت گرفته و این مساله‌ باید ریشه‌ای در کشور حل شود وگرنه نمی‌توان کاری کرد.

حسینی‌نژاد تاکید کرد: باید چالش به صورت اساسی حل شود و اگر برای سال آینده برنامه‌ای برای این حوزه نداشته باشیم، همچنان نیز گرفتار چالش خواهیم بود.

قیمت هر کیلو شکر نباید از 3 هزار تومان بیشتر باشد

در ادامه این جلسه محمدجواد فدایی، استاندار کرمان با ذکر سوالاتی اظهار کرد: در بحث شکر کوتاهی شده زیرا قیمت هر کیلو شکر نباید از 3 هزار تومان بیشتر باشد. چه کسی مسوول قیمت 8 هزار تومان در بازار است؟ مسوولان نظارتی چه می‌کنند؟

این مقام مسوول با اشاره به برخی مطالب مبنی بر احتکار و یا عدم تامین شکر از کارخانه به وسیله اصناف، تصریح کرد: نمی‌شود که سر بزنگاه اصناف همکاری نداشته باشند. اگر اجازه بدهیم اصناف در این زمان هر کاری که می‌خواهند انجام بدهند، پس دولت چکاره است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اگر اصناف در توزیع شکر با قیمت مصوب همکاری نمی‌کنند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها داده شود تا توزیع صورت بگیرد، تاکید کرد: باید از سوی مسوولان موضوع دنبال و سهمیه شکر استان اختصاص داده شود و اگر لازم باشد، بنده به محل کارخانه می‌روم.

کوتاهی اصناف به‌خاطر نیاوردن شکر مورد نیاز به استان

در ادامه این جلسه عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در خصوص تامین شکر مورد نیاز استان اظهار کرد: اصناف کوتاهی کرده و شکر مورد نیاز خود را به استان نیاورده‌اند و مجبور شدیم ذخیره استراتژیک را توزیع کنیم.

سعیدی تاکید کرد: شکر تامین می‌شود و به استان می‌آید و از ابتدای سال مشکلی وجود نداشت و اکنون این نیست که شکر نبوده و نیست و اعلام کردیم هر کس می‌خواهد بیاید حواله بگیرد اما مشکل این است کارخانه کم تحویل می‌دهد و یا بعضا اصناف احتکار کرده و همکاری ندارند.

ضرورت توجه به سیستم پایش تصویری در استان کرمان

در ادامه این جلسه خلیل‌الله همایی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با اشاره به بحث پایش تصویری، مصوب 1394 شورای امنیت کشور، یادآور شد: این طرح دو بخش عمده دارد که یکی مربوط به جاده‌هاست که مسوولیت آن بر عهده اداره راهداری و حمل‌ونقل است و بخش دیگر نیز که مربوط به شهرهاست بر عهده شهرداری‌هاست.

همایی با بیان اینکه طراحی، نصب، پشتیبانی و بهره‌بردای از سیستم‎‌های پایش تصویری بر عهده این دو نهاد است، افزود: در حال حاضر سیستم پایش تصویری در شهر کرمان مجهز به 51 دوربین آنالوگ است که این میزان در مقایسه با دیگر شهرهای همجواری مانند شیراز با برخورداری از 400دوربین، ناچیز است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با اشاره به فقری که استان در این زمینه در زیرساخت‌های امنیت با آن مواجه است بر ضرورت و توجه هرچه بیشتر مسوولان استان به این موضوع تاکید کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه امنیت یک کار تولیدی است و نه انتظاری، تصریح کرد: ظرف سه چهار سال اخیر تلاش‌های بسیاری در این زمینه از سوی مسوولان وقت در حوزه مجهز شدن سیستم پایش تصویری جاده‌ها از جمله محور کرمان‌-بم و کرمان-‌سیرجان و بخشی از رفسنجان انجام شده و در حال حاضر نیز بخشی از حاجی‌آباد، سیرجان، شهربابک، انار در حال مجهزشدن است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان به آثار برجای مانده از این‌گونه اقدامات اشاره کرد و افزود: یکی از پیامدهای این طرح کاهش آمار تصادفات منجر به فوت در استان است که در اسفندماه سال جاری شمار فوت‌شدگان ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته به 98 کشته کاهش یافته است.

همایی با بیان اینکه با این همه همچنان آمار تلفات منجر به فوت در استان بالاست، بر ضرورت تقویت سیستم پایش تصویری به‌ویژه در جاده‌ها تاکید کرد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه به‌رغم آنکه مسوولیت شهرداری در این زمینه بر اساس دستورالعمل شورای امنیت کشور به صراحت مشخص شده، افزود: وضعیت سیستم پایش تصویری شهر کرمان از دیگر شهرها بدتر است و در این زمینه هیچ کاری صورت نگرفته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26191
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.