طرح همیاران آب قابلیت مطرح شدن در جوامع بین‌المللی را دارد

علیرضا رزم حسینی صبح امروز دوازدهم شهریورماه در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت که باید شناسایی کنیم که کدام طرح در کشور و در استان می تواند توانمندسازی جامعه را رقم زند تا بتوانیم آن طرح را اجرایی کنیم.
وی اعلام کرد برخی از طرح های که در استان اجرا شده است، از جمله همیاران آب را می توان در مراجع بین المللی مطرح کرد و جا انداخت.
رزم حسینی افزود که با توجه به اقدامات معین های اقتصادی در سطح استان می توانیم به توسعه جوامع محلی امیدوار باشیم.
استاندار کرمان با طرح این سوال که چرا 15 سال پیش طرح هایی که در روستاها انجام شده است، منجر به توسعه و عدم مهاجرت نشده اند؟ اظهار کرد که اگر این طرح ها موفق بوده اند، چرا ادامه پیدا نکرده اند.
وی ادامه داد که باید همه سازمان های دست اندرکار در اجرای طرح های توانمندسازی روستاها در جلسات مشترک، به ارایه راهکارهای عملی بپردازند تا پس از بررسی های لازم، روستاهای ما به توسعه پایدار دست پیدا کنند.
رزم حسینی از عدم توانایی دستگاه های دولتی در توسعه روستاها سخن گفت و عنوان کرد که دستگاه های دولتی به دلیل حجم بالای کارها فرصت شناسایی نقاط قوت و ضعف روستاها را ندارند، اما می توانند همراه و همگام مسئولین توانمندسازی و توسعه خواهند بود.
وی اظهار کرد که در اجرای طرح توانمندسازی و توسعه روستاهای استان می توانیم با استفاده از تجارب گذشته یک زمانبندی را تصویب کنیم و مسئولیت هر دستگاه را در این زمینه مشخص کنیم اما معتقدیم طرح توسعه روستایی یک طرح ضربتی نیست و باید با مرور زمان آن را اجرا کنیم.
استاندار کرمان از لزوم پایداری طرح های توسعه ای سخن گفت و تصریح کرد: طرح های توانمندسازی مناطق باید به گونه ای تدوین شود که با تغییر مدیران، متوقف نشوند و استمرار داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14004
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.