قیمت دام زنده برای عید‌قربان چند است؟

به گفته رییس صنف قصابان قیمت بره پروار درجه یک محلی زنده، کیلویی 50 هزار تومان است.

با نزدیک شدن به عید قربان، بازار خرید و فروش دام هم رونق بیشتری پیدا کرده است. از این رو کرمان نو به سراغ وضعیت بازار دام رفت.
این طور که رییس صنف قصابان کرمان به ما می‌گوید: قیمت بره پروار درجه یک محلی زنده کیلویی 50 هزارتومان است. قیمت بره تربتی و شیرازی هم کیلویی 48هزار تومان است.

از رییس صنف قصابان پرسیدیم ملاک قیمت گذاری دام بر چه اساس است که پاسخ داد: قیمت دام نصف قیمت گوشت است، در حال حاضر قیمت گوشت 100هزارتومان است، دام زنده هم کیلویی 50 هزارتومان است.

به گفته مویدی به بعضی از دام ها آب و کاه می‌دهند و همین باعث می‌شود گوسفند چاقتر شود و قیمت گوشت بالاتر رود در حالی که گوشت بره درجه یک کیلویی 100 هزارتومان است. بره پرواری که گوشت درست و حسابی هم داشته باشد تا کیلویی 55 هزار تومان هم به فروش می‌رسد اما بیشتر از آن درست نیست.

مویدی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار برای گوشت قیمت گذاری و تعیین قیمت دارد، اما برای دام زنده معمولا دلال‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند، حتی در این ایام عید،دام را با قیمت بالاتری می فروشند. اما در اصل ما قیمت دام را تا کیلویی 50 هزارتومان تایید می‌کنیم.

به گفته این مقام مسوول مکررا به مسئولان اعلام کردیم که باید نسبت به قیمت دام زنده رسیدگی شود،اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.  اگر این دام ها از اول هفت باغ به میدان کشتارگاه انتقال داده می شدند، نظارت بیشتری در این خصوص صورت می گرفت، اما هنوز برای سرو‌سامان دادن  این وضعیت زورمان نرسیده است.مویدی در آخر گفت: اگرچه خیلی از مردم دام را برای عید قربان خریداری کرده‌اند اما در عین حال برنامه‌هایی برای جلوگیری از گران فروشی داریم تا مردم نسبت به قیمت اصلی دام آگاهی پیدا کنند. مردم با افرادی به خرید دام بروند که نسبت به شناخت بره و دام آگاهی داشته باشند.

لازم به ذکر است طی مصاحبه ای که کرمان نو با مدیرکل دامپزشکی شمال استان داشت، این مقام مسئول از وجود نیروهای دامپزشکی در محل خرید و فروش دام ها جهت رسیدگی و اطلاع رسانی به مردم خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=31802
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.