نماینده کرمان از نزول ۲۰ پله‌ای در فضای کسب و کار خبر داد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  چالش های اساسی  در اقتصاد را دسترسی به منابع مالی و نرخ تامین مالی در اقتصاد کشور معرفی کرد.

پور ابراهیمی در خصوص نرخ تامین مالی از تصویب قانونی مبنی بر اینکه متناسب با کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور باید نرخ سوده سپرده ها کاهش پیدا کند خبر داد.

او با توجه به  متوسط  نرخ تامین مالی که در اقتصاد ما پنج برابر میانگین بقیه کشورها است گفت که تولید کننده ما توان رقابت با کشورهای دیگر را ندارد.
وی نیز اشاره کرد که بر اساس گزارش مرکز فعالان اقتصادی و مرکز پژوهش های مجلس امتیاز استان از ۵/۷۵  به ۶/۷۵ افزایش پیدا کرده که به منزله تنزل برای استان می باشد و رتبه استان کرمان از رتبه سه به هشت کاهش پیدا کرد و اکنون در رتبه ۲۳ هستیم.

محمد رضا پور ابراهیمی
محمد رضا پورابراهیمی می‌گوید که هزار میلیارد تومان منابع رها شده سهام عدالت در کشور وجود دارد

محمد رضا پورابراهیمی تاکید کرد که  هزار میلیارد تومان منابع رها شده سهام عدالت در کشور وجود دارد و مردم از سهام عدالت فقط یک برگه می فهمند و دولت نیز می گوید سهام عدالت را واگذار کرده و پاسخگو نیست.

او نیز از پاسخگو نبودن اعضای هیات مدیره سهام عدالت شکایت کرد و این مسئله را باعث ناکارآمدی در اقتصاد ایران و فساد اقتصادی دانست .

نماینده مردم کرمان و راور نگرانی خود در این گونه تخلافات در اقتصاد کشور اعلام کرد.
او بازار بدهی را، راه حلی خواند تا به مشکل تامین مالی اقتصاد ایران کمک کند و به دولت پیشنهاد داد یک سوم سهمش از سهام عدالت -که منابع آن نزدیک به ۳۵ هزار میلیارد تومان است- و امکان تجهیز منابع برای حل مشکل افزایش سرمایه بانک ها وجود دارد، استفاده کند.
پورابراهیمی نیز بیان کرد که  ۳۰۰ واحد اقتصادی در ابتدای امسال غیرفعال شده اند ضمن آنکه حدود ۱۴۰ واحد وضعیت بحرانی دارند و از یک هزار و ۱۶۰ بنگاه اقتصادی دیگر نزدیک به ۶۰۰ واحد با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد کار می کنند، خبر داد.
رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد اصلاح قوانین گفت و خاطرنشان کرد که  علی رغم اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، قوانین کشور مانند شرایط صلح اداره می شود و به دولت پیشنهاد دادیم در قالب یک لایحه موارد پیشنهادی و احکامی که دولت لازم دارد را مطرح کند تا در برنامه ششم توسعه لحاظ کنیم.

زاهدی نماینده دیگر کرمان سخنران بعدی همایش بود .

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز از پتانسیل های انسانی و طبیعی استان کرمان گفت و توجه به این پتانسیل ها را بر همه واجب دانست.

زاهدی این پتانسیل ها را به اندازه یک کشور دانست. وی نیز از همه درخواست کرد که مسائل اقتصادی را سیاسی نکنند.

ریس سازمان صنعت،معدن‌و‌تجارت فضای کسب و کار را امیدبخش توصیف کرد

رییس سازمان صنعت معدن تجارت نیز تحریمُ٫افت قیمت مواد معدنی و قیمت نفت در سال 94 را اساسی ترین  مشکلات بخش صنایع معادن خواند.

سلطانی زاده  معتقد است که بخش معدن به دلیل افت قیمت وضعیت نگران کننده‌ای دارد .شرکت‌های بزرگ ما به دلیل دارایی که داشتند، توانستند سال قبل را بدون مشکل پشت سر بگذارند و به ارقام چشم گیری دست یافته و و صادرات داشته باشند.

او با اشاره به این که یکی از طرح های وزارت صنعت و معدن شناسایی ۱۰ هزار واحد کوچک و متوسط بود گفت این کسب‌و‌کارهای کوچک به دلیل فقدان منابع مالی دچار مشکلات زیادی شده بودند.

وی ضمن  اشاره به اینکه فضای عمومی مربوط به تولید و صنعت فضایی رو به امید است، اعلام کرد که استان کرمان در سال گذشته بیش از ۶۰ جلسه واحد و کارگروه رفع موانع تولید را با ۳۵۲ مصوبه داشته که نیمی از مصوبات اجرایی شده است.

سلطانی ضمن اشاره به واحد های کوچک تاکید کرده که این واحدها توانسته اند حقوق مصرف کنندگان را رعایت کند و بهترین بازرسی را  تولید رقابتی٫کیفیت٫قیمت و خدمات پس از فروش دانست.

نماینده بخش معدن :خام فروشی نکنیم

تقی زاده نماینده بخش خصوصی معدن در این همایش بر معدنی بودن کشور تاکید کرد.او می‌گوید کشور  ما معدنی است و قطع مسلم زیربنای توسعه مملکت معدن قرار می‌گیرد و ایجاد سیستم فرآوری مواد وجلوگیری از خام فروشی باعث جلوگیری از بیرون رفت سرمایه می‌شود.

تقی زاده نیز از مشکل اساسی معدن حرف زد و گفت اولین مشکل ما در زمینه معدن تکنولوژی قدیمی است .

او می‌گوید که قطعا تکنولوژی استخراج ما مربوط به ۳۰ سال پیش است و به دلیل های مختلف از جمله کمبود نقدینگی قادر به بروز بودن نیستیم.

گلایه مدیرعامل گل‌گهر از سیستم بانکی کشور

مدیر عامل گل گهر ضمن انتقاد از سیستم بانکی وام با سود زیاد را آفت تولید دانست و می‌گوید وام کوتاه مدت مناسب برای پیشرفت معادن وجود ندارد. او همچنین می‌گوید قیمت بالای هزینه حمل و نقل برای بخش معدن استان نگران کننده است.

تقی زاده تاکید کرد که سیستم آموزشی باید برای بخش صنعت در روند خود تغییری ایجاد کند و مطابق تکنولوژی و سیستم‌های جدید دنیا پیش برود.

او نیز  مهم ترین مسئله بخش معدن را کمبود سرمایه دانست و از افزایش ۳۲ درصدی تولید خود خبر داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی می‌گوید عادت کرده‌ایم مشکلات را ببینیم

نایب رییس اتاق بازرگانی
طبیب زاده در همایش روز صنعت و معدن ، اتاق بازرگانی را محل تضارب آرا دانست

طبیب زاده نایب رییس اتاق بازرگانی نیز در همایش روز صنعت و معدن اصل بقای مشکلات را در کشور مسئله ای اساسی خواند.  او می‌گوید ما همیشه عادت کرده‌ایم مشکلات حود را ببینیم و توانایی‌هایمان را نبینیم.در صورتی که شرکت هایی هستند با همین شرایط موفقیت هایی کسب می‌کنند.

وی گفت که باید بجای رویکرد مشکل محوری و گفتن مشکلات، رویکرد نگاه به توانایی داشته باشیم.

طبیب زاده اتاق بازرگانی را محل تضارب آرا دانست و تاکید کرد که از اینگونه مکان‌ها باید به راه حلی برسیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
نایب ریس اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به وجود شرکت هواپیمایی ماهان در استان می‌گوید در کرمان مدیرانی وجود دارند که خلق وضعیت و برند سازی کرده‌اند. او نیز مدیریت متوازن را برای استانی مانند کرمان لازم دانست.

در پایان مراسم نیز از صنعتگران و معدنکاران برتر، حامیان حقوق مصرف کننده و واحدهای تولیدی کوچک استان کرمان تجلیل شد.

IMG_6596
تجلیل از صنعت گران و معدن کاران در همایش صنعت و معدن

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.