نسخه مجلس برای صنعتی شدن مناطق محروم

نمایندگان مجلس امروز در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه 97، با بند الحاقی تبصره 7 این لایحه درخصوص نحوه پرداخت اقساط واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی با 162 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

بر اساس این بند الحاقی 1

به منظور جذب سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال در مناطق محروم، شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مناطق محروم مکلف است هزینه واگذاری زمین و سایر زیرساخت‌ها را به‌صورت حداکثر 10 درصد نقد و مابقی را از زمان بهره برداری به‌صورت اقساط از واحد تولیدی دریافت نماید.

این در حالی است که  در کلیه شهرک‌ها 30 درصد از کل مبلغ به صورت نقد و 70 درصد باقیمانده به صورت اقساط 30 ماهه در قالب 10 قسط سه ماهه دریافت می شود و حالا مناطق محروم شرایط بهتری در این خصوص دارند.

مناطق محروم کرمان

براساس مصوبه سال 1388 هیات وزیران، مناطق محروم استان کرمان به شرح زیر هستند:

  1. شهرستان‌های کمتر توسعه یافته: جیرفت، رودبار جنوب، ریگان، عنبرآباد، فهرج، قلعه گنج، کوهبنان، کهنوج، منوجان، فاریاب
  2. مناطق کمتر توسعه یافته در امور حمایتی:  ارزوئیه، رابر، لاله‌زار، روداب، نرماشیر، راین، شهداد، گلبافت، دشتاب، خبر، دهسرد،فتح آباد، کیسکان، گوغر، کوه پنج، دهبکری، حرجند، راویز، خنامان، جرجافک، حتکن، سربنان، چهارگنبد، مدوارات، رمشک، معزیه، تکاب، درختنگان

کدام مناطق محروم کرمان شهرک صنعتی دارند؟

کرمان 24 ناحیه صنعتی دارد که دست کم 13 ناحیه آن براساس مصوبه سال 88 هیات وزیران، در منطقه محروم قرار دارند.

نواحی و شهرک‌های صنعتی کهنوج، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، جیرفت 1، جیرفت 2، کوهبنان، فاریاب، ریگان، ارزوییه، جهاآباد (کیلومتر 30 جاده جیرفت، کهنوج) و راین 13 شهرک و ناحیه صنعتی هستند که جزو مناطق محروم محسوب می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=16063
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.