دیسلایک روز| مدیران دولتی در کرمان از وزیر صنعت خواسته‌ای نداشتند

جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه 40 دقیقه‌ای، 20 دقیقه برای مدیران بنگاه‌های تولیدی و مدیران دولتی فرصت در نظر گرفته شده بود تا از مشکلات حوزه خود در استان کرمان سخن بگویند تا شاید وزیر با شنیدن مشکلات آن‌ها، بتواند کاری انجام دهد.

دو نفر از مدیران بخش خصوصی در ابتدا به بیان مشکلاتشان پرداختند.

مدیر خانه مطبوعات کرمان هم از وزیر خواست که فکری به حال اوضاع کاغذ و زینک بکند.

در ادامه رییس اتاق بازرگانی کرمان هم به عنوان نماینده فعالان اقتصادی بخش خصوصی از فضای کسب و کار گفت.

مدیر یکی از معادن هم از مشکلات موجود حرف زد.

مجموع این سخنان 10 دقیقه شد. در ادامه محمدجواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان هرچه گفت فرد دیگری مشکلی ندارد که بگوید، سخن از کسی بلند نشد.

در حالی که در این جلسه اکثر مدیران کل اداراتی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت در ارتباط هستند، حضور داشتند.

سکوت این مدیران به چه دلیل بوده؟

آبا از دید این مدیران وضعیت صنعت، معدن و تجارت آنقدر در کرمان گل و بلبل است که مشکلی برای بیان کردن وجود نداشته؟

گزارش اخیر اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد فضای کسب و کار در استان اصلا مناسب نیست و کرمان در بهار 97 بیستمین استان از نظر مساعد بودن فضای کسب و کار بوده است. (اینجا)

حال با این شرایط، چرا مدیران کرمانی دست روی دست گذاشته و از فرصت حضور وزیر استفاده نکردند تا مشکلات و موانع موجود را به گوش او برسانند؟

آیا تمامی کارخانه‌ها و صنایع و معادن کرمان بدون مشکل در حال ادامه فعالیت هستند که حتی یک مشکل هم از سوی مدیران دولتی در این خصوص به وزیر اعلام نشد؟

شاید هم برخی مدیران ترجیح می‌دهند دیده نشوند تا کسی به عملکردشان توجهی نکند تا در هر صورت در پست خود بمانند. از جمله آنکه هنگامی که پس از جلسه خبرنگار «کرمان نو» قصد داشت از وزیر صنعت سوالی بپرسد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در نقش سخنگوی شریعتمداری ظاهر شد و گفت که «وزیر پرواز دارد» و اجازه نداد خبرنگاران از وزیر سوال بپرسند. این رفتار رییس سازمان صمت کرمان چه دلیلی می‌تواند داشته باشد جز اینکه احتمال داشت خبرنگاران از کمبودها و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت کرمان از وزیر بپرسند و رییس سازمان در کرمان مجبور شود به شریعتمداری پاسخ دهد.

از دیگر نکات منفی و قابل توجه جلسه دیشب، غیبت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بود. مسلم مروجی در حالی در این جلسه حاضر نبود که شنیده می‌شود استانداری کرمان فراموش کرده بود او را دعوت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.