پایدار بودن 90 درصد شغل‌های کمیته امداد امام خمینی‌(ره‌) در کرمان

به گزارش خبرنگار کرمان‌نو، یحیی صادقی افزود: پارسال در کارگروه اشتغال قرار بود 4 هزار شغل از سوی این نهاد ایجاد شود که کمیته امداد استان در پایان سال 7 هزارو 800 شغل ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر شغل هایی که از سوی این نهاد ایجاد می شود پایدار است تصریح کرد: هر خانواده که برای ایجاد شغل به این نهاد مراجعه می کند مشاوره استعدادسنجی می شود و سپس آموزش لازم به وی داده می شود و سپس طرح اجرا می شود.
صادقی اظهار کرد: پس از اجرای طرح کارشناسان هر ماه برروی طرح نظارت دارند.
وی گفت: هم اکنون 102 هزارو 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و تنها اداره ای هستیم که صبح و عصر فعالیت داریم.
وی تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد نیازهای مختلفی دارند و ما براساس نیاز، در حد توان سعی دارین در راستای سهیل گیری امورمددجویان اقدام کنیم.
صادقی اظهار کرد: رسالت سنگینی برعهده ی کمیته امداد است اما مهار موارد های فقر در دسترس این نهاد نیست.
وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان 4 هزار نفر قالی باف دارد که مواد اولیه به صورت متمرکز و مرغوب در اختیار آن ها قرار می گیرد.
صادقی افزود: همه ی طرح های اجرایی در این نهاد بیمه هستند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از طریق بسته های تشویقی در سال 96 رتبه ی اول اشتغال را در کل کشور کسب کرده است.
صادقی گفت: سال جاری در حوزه ی تامین مسکن 746 واحد مسکونی با مشارکت سپاه پاسداران در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه 65 درصد مددجویان کمیته امداد در کرمان فاقد نان آور هستند افزود: ابرخی از مددجویانی که شرایط مناسبی ندارند به تازگی تحت پوشش قرارمی گیرند.
صادقی با اشاره به اینکه این نهاد همچنین هزینه ی تحصیل دانشجویان و دانش آموزان را نیز می پردازد تصریح کرد: هم اکنون در استان کرمان 42 دانشجو دکترا ، 650 دانشجو ارشد و 3 هزارو 400 دانجوی کارشناسی تحت پوشش این نهاد در حال تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: همچنین کمترین آمار طلاق در بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد است.
صادقی گفت: پارسال 300 وانت و 100 دستگاه تراکتوربین فرزندان مددجویان به منظور ایجاد اشتغال پایدار در استان کرمان توزیع شد.
وی افزود: ایجاد نیروگاه های خورشیدی توسط این نهاد تحول زیادی در زندگی مددجویان و صنعت استان ایجاد کرده است.
صادقی با اشاره به اینکه همه ی خدماتی که تاکنون در استان از سوی این نهاد ارائه شده بسیار خوب بوده است تصریح کرد: مهم ترین دستاورد کمیته امداد در 40 سال گذشته نگاه ویژه به مناطق محروم است که تحول بزرگی در این مناطق ایجاد کرده است و این از بزرگترین کارهای ما بوده است.
وی اظهار کرد: مهم ترین کاری که برای مناطق محروم انجام میشه تقویت بعد فرهنگی خانواده است.
صادقی یادآور شد: برنامه هایی برای محرومیت زدایی که در کمیته امداد در کرمان اجرا شد به عنوان الگو به استان های دیگر تعمی داده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24330
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.