کارخانه استحصال طلای فاریاب آماده افتتاح است

مسلم مروجی‌فر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جنوب کرمان از لحاظ توسعه صنعتی و معدنی رشد چندانی نداشته است اظهار داشت: لازم است به منطقه جنوب استان کرمان در این زمینه توجه جدی شود.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جنوب کرمان با وجود پتانسیل‌های زیادی که در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و معدن دارد هنوز محروم است، گفت: اینکه ما هنوز نتوانستیم صنایع این منطقه را فعال کنیم باعث شده جنوب استان کرمان رشد خوبی نداشته باشد.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به تحولاتی که از سال 88 تا کنون در این منطقه رخ داده بیان کرد: در حوزه پروانه اکتشاف تاکنون 220 پروانه اکتشاف، 110 گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری و 45 مجوز کارخانه صنایع فرآوری مس صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه کرومیت کارهای بسیار خوبی در جنوب کرمان انجام شده است عنوان کرد: بیش از 14 مجوز کنسانتره کرومیت تاکنون صادر شده که 2 مورد آن آماده افتتاح است.

مروجی‌فر با اشاره به اینکه در حوزه زیرساخت‌ها به‌ویژه آب و برق با مشکل روبه‌رو هستیم بیان کرد: با فعال‌سازی صنایع معدنی در جنوب استان کرمان می‌توان مشکل بیکاری جوانان را به میزان قابل توجهی حل کرد.

وی با بیان اینکه سه مصوبه پست برق در این منطقه وارد شده تا بتوانیم صنایع خود را فعال کنیم، گفت: به دلیل نبود برق بسیاری از کارخانه‌های بخش ساردوئیه راکد ماندند که با این پست‌های برق بسیاری از آنها فعال و مشکل آنها حل می‌شود.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه  در یک سال آینده بیش از 10 کارخانه در این منطقه به بهره‌برداری می‌رسند و بیش از هزار نفر اشتغالزایی می‌شود افزود: 130 طرح با پیشرفت بالای 40 درصد را در اولویت گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در یک ساله گذشته بیش از 37 پروانه اکتشاف صادر شده که رشد 80 درصدی در این حوزه داشتیم و در حوزه گواهی 13 پروانه معادن صادر شده است افزود: 313 مجوز در حوزه صنعت داریم که در این حوزه دو طرح مهم از جمله پایانه صادراتی و نیلی صنعت را داریم که با راه‌اندازی این طرح 40 درصد محصولات جنوب را جذب می‌کنند و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مروجی‌فر با اشاره به اینکه شرایط بسیار خوبی در حوزه بازرسی داشتیم که در یک ساله گذشته بیش از 11 هزار واحد صنفی بازرسی برای رفاه حال مردم انجام شده است گفت: کارخانه طلا فاریاب با 100 نفر اشتغال‌زایی آماده افتتاح است که به‌زودی و با حضور مسئولان ارشد وزارتخانه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه معادن بحرآسمان به تنهایی می‌تواند اشتغال کامل جنوب استان کرمان را برطرف کند چرا که ظرفیت بسیار بالایی دارد و می‌طلبد در راه‌اندازی این معادن چاره‌ای اندیشیده شود عنوان کرد: در جنوب کرمان 54 درصد مساحت در قالب پهنه واگذار شده است و در سال‌های آینده پنج کارخانه بزرگ در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

مدیر‌کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کارخانه و معادن بحرآسمان بیش از 10 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود عنوان کرد: 380 جواز صنعتی موجود با 2 هزار و 700 میلیارد داریم که حدود 150 مورد آنها پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26232
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.