کرمان در وضعیت پایدار است

سید مصطفی آیت‌الهی‌‌موسوی با اشاره به آثار سیل اخیر در استان کرمان گفت: آمادگی‌های لازم برای مواجهه با بارش ‌های سیل‌آسای اخیر، از دو هفته قبل صورت گرفته بود. فرمانداران و سایرنیروهای امدادی و اجرایی هماهنگی و اقدامات لازم در سطح استان را انجام داده بودند.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سایر نقاط حادثه خیز استان، از مسیر‌های رودخانه‌ها تا سد‌ها بررسی شده بود تا عملا شاهد خسارت مالی و جانی در استان کرمان نباشیم.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان  گفت: تعداد ۲۲۵ مسیر روستایی بر اثر این بارندگی‌ها و سیل دچار مشکل شد که برخی از این‌ها مسیرها در همان روز یکشنبه اصلاح و برخی نیز تا روز گذشته تعمیر و بازسازی شدند.
آیت‌اللهی موسوی تاکید کرد: سیل اخیر در کرمان، دو مسیر «شهداد به نهبندان» و نیز «کرمان به خراسان جنوبی» را مسدود کرد و سازه‌های قدیمی پل‌ها در این دو مسیر دچار شکستگی شد که با پیگیری و حضور در محل و نیز هماهنگی راهداری برای احیای این مسیر‌ها اقدام شد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان خاطر نشان کرد: مسیر کرمان به سمت خراسان جنوبی که در آن پل کالیشور قرار دارد، موقتا اصلاح و بازگشایی شد، البته در بازه زمانی بلند مدت‌تر نیاز به ساخت پل جدید دارد. اما ۳۰ کیلومتر از مسیر شهداد به نهبندان دچار مشکل است و آب از سطح جاده عبور می‌کند.
وی ادامه داد: با فروکش کردن آب در بخش‌های مختلف استان کرمان، عملیات تعمیر جاده و جایگزینی محور موقت را انجام خواهیم داد که این فرآیند خود نیاز به زمانی ۴ الی ۵ ماهه دارد.
آیت‌اللهی موسوی گفت: مسیر شهداد به اندوهجرد نیز در اثر بارندگی‌های اخیر دچار مشکل شد که همان شب تا ساعت ۳:۳۰ بامداد، اقدامات اصلاحی انجام؛ و مسیر بازیابی شد.
وی با اشاره به خدمات رسانی نیرو‌های امدادی و اجرایی به روستاییان کرمان تصریح کرد: همکاری‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی کار را به سرعت جلو برد و خدمات رسانی به مردم در روستا‌های استان با سرعت صورت گرفت. هم اکنون در کرمان، آبگرفتگی و یا مشکلات ناشی از سیل وجود ندارد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه هم اکنون درمرحله برآورد خسارت‌های سیل اخیر به استان کرمان هستیم، گفت: بارش سیل اخیر به باغات، راه‌ها و اماکن شهری و روستایی و نیز قنوات خسارت وارد کرده است.
آیت‌اللهی موسوی افزود: روز یکشنبه که اوج بارش باران در استان کرمان بود، اکثر شهرستان‌های جنوبی دچار آبگرفتگی شدند از جمله در روستاهای، شهرستان اورگویه که مردم روستاهای محل گذر سیل به مکان امن بده شده و پس از سیل به خانه هایشان بازگشت داده شدند.
وی در پایان گفت: هم اکنون کرمان در وضعیت پایدار است و کار‌های بازسازی و تعمیرات پس از سیل در دست انجام است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27032
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.