کسب استاندارد اروپایی کیفیت کالا توسط شرکت جهان فولاد سیرجان

در بازدیدی که مسولان شهرستان بردسیر از جمله فرماندار وامام جمعه این شهر از کارخانه نورد جهان فولاد سیرجان داشتند از استاندارد اروپایی کیفیت کالای این کارخانه توسط امام جمعه شهر بردسیر رونمایی شد.

علی عباسلو مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان در این بازدید با اشاره به این که شرکت جهان فولاد سیرجان در سال 93 اولین تولید خود را داشت گفت: فعالیت های این شرکت محدود نیست و هر روز مسوولان این شرکت به فکر افزایش فعالیت‌های این مجموعه هستند.

به گفته عباسلو اولین اقدام توسعه ای شرکت جهان فولاد سیرجان افزایش ظرفیت تولید اسمی خود بود که از تولید 800 هزار تن سالانه به دو میلیون تن سالانه ارتقا یافت.

وی امید داشتن را یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شرکت جهان فولاد بیان کرد و افزود: شرکت جهان فولاد امید خود را از دست نداده و به آینده امیدوار است روزی که این شرکت شروع کرد کسی آن را را نمی شناخت ولی امروزه با صادرات کالا جهانیان ما را می شناسند.

قرارداد با شرکت‌های اروپایی معتبر

عباسلو در ادامه صحبت های خود با بیان این که قرارداد های منعقد شده این شرکت با شرکت‌های اروپایی است، گفت: با قرارداد هایی که با شرکت‌های بزرگ فولادی و فولاد ساز بستیم همه شرکت ما را می شناسند و در رزومه این شرکت ها قرار داریم و به واسطه این قرارداد‌ها ما در زمره جهانیان کار می کنیم.

عباسلو با اشاره به حضور شرکت جهان فولاد سیرجان در نمایشگاه بین المللی ترکیه گفت که در این نمایشگاه وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه از غرفه ما بازدید و حدود نیم ساعت از در خصوص فعالیت های مجموعه گل گهر و جهان فولاد برای او توضیح دادیم.

مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان با اشاره به شروع کار این شرکت در بردسیر گفت: بعضی از رسانه‌ها از شرکت ما به عنوان شرکت فولاد کاغذی یاد می‌کردند ولی امروزه شاهد صف تریلی ها برای بارگیری محصولات ما هستند.

او همچنین افزود: در سال 93 احیای یک را راه اندازی کردیم و سال 95نورد بردسیر راه اندازی کردیم و سال جاری نیز تا دوماه دیگه شمش فولادی را راه اندازی خواهیم کرد تا بی نیاز از ذوب های دیگر باشیم و خودمان مستقیم شمش را به میلگرد تبدیل کنیم و قیمت نهایی خود را پایین بیاوریم.

او همچنین در خصوص تامین آب کارخانه نورد بردسیر گفت: منبع آب این مجتمع از راه آب چاه است که در سال 67 مجوز احداث آن گرفته شده البته قرار بود سه حلقه چاه آب باشد که یک حلقه آن بیشتر راه اندازی نشده است.

صرفه جویی در مصرف آب با استفاده از روش ترمکس

عباسلو در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش مصرف در این شرکت گفت: علی رغم این که تمام شرکت های نورد قدیمی از شیوه ترمکس استفاده نمی کنند اما جهان فولاد سیرجان با به کار گیری این روش و سیستم رفت وبرگشتی آب توانسته تا حد زیادی از مصرف جلوگیری کند و مصرف آب خود را به کم ترین میزان برساند.

جهان فولاد موفق در زمینه کاهش آلودگی

عباسلو یکی از مهم ترین ایزو های دریافت شده توسط این شرکت را ایزو محیط زیست بیان کرد و افزود: این کارخانه آلودگی محیط زیست ندارد و تنها شرکتی از استان کرمان هستیم که توانسته از رییس وقت سازمان محیط زیست لوح تقدیر دریافت کند.

او علت موفقیت در این زمینه را استفاده از تجهیزات ایتالیایی و استفاده از شمش های خوب بیان کرد.

استاندارد اروپا دریچه صادرات را برای ما باز کرد

او یکی دیگر از استاندارد های کسب توسط شرکت را استاندارد اروپا بیان کرد و گفت: گرفتن این استاندارد دست ما را در صادرات میلگرد باز می کند و اطمینانی به خریدار می‌دهد که این شرکت ممیزی شده است.

نجف پور، فرماندار بردسیر نیز با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای مسوولیت های اجتماعی خود گفت: این شرکت ماهانه حدود سه میلیارد تومان به بازار بردسیر پول تزریق می کند که این خود عامل تحرک و پویایی شهر شده است.

همچنین نجف پور در خصوص مشکلات شرکت جهان فولاد سیرجان برای راه اندازی کارخانه فولاد آلیاژی افزود: تامین زمین برای احداث کارخانه فولاد آلیاژی وظیفه ما است که این قول را می دهم که تا دو ماه دیگر برطرف خواهد.

لازم به ذکر است کارخانه فولاد آلیاژی یکی دیگر از برنامه های شرکت جهان فولاد سیرجان برای گسترش فعالیت های این شرکت است که حدود 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=21299
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.