۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کرمان وجود دارد

محمدجواد فدایی عصر روز گذشته در دیدار با قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: پژوهش در کوتاه مدت تاثیر خودش رو نشان نمی دهد بلکه در دراز مدت اثرات آن مشخص می شود.

وی با اشاره به اینکه راهکاریی برای تقاضای پژوهش خوب می‌تواند وجود داشته باشد، افزود: در استان کرمان امکانات خوبی وجود دارد و دانشگاه‌ها باید در این حوزه فعال‌تر وارد شوند.

به گزارش مهر، فدایی با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی و واحدهای صنعتی بزرگ در این حوزه عنوان کرد: به عنوان مثال گل‌گهر فقط در سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان سود خالص داشته اگر درصد کمی هم بخواهد برای تحقیقات بگذارد خیلی بیشتر از این مقدار می تواند از این ظرفیت استفاده کند.

 وی با اشاره به مشکل فارغ التحصیلان بیکار افزود: ۲۰ درصد  فارغ التحصیلان دانشگاه فارغ التحصیلان فعال هستند که می توان از تخصص آنها برای آموزش به صورت حق التدریس در مراکز آموزش عالی استفاده شود.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد که فارغ التحصیلان دانشگاهی با فراگیری آموزش های فنی و  حرفه ای می توانند در این مشاغل مشغول به کار شوند.

وی گفت: در سال‌های اخیر، رشد کمی دانشگاه ها و تعداد فارغ التحصیلان به یک معضل تبدیل شده است.

فدایی ادامه داد: شش هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد هزار خانواده وضع نابسامانی دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22969
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.