۳۹ درصد واحدهای تولیدی استان فعال هستند

مهدی حسینی نژاد امروز ۲۱ تیرماه در شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: ۳.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان کرمان است و ۳۶ درصد از تولید ناخالص معدنی کشور مربوط به استان ماست.
وی با اشاره به چهار اولویت دولت از جمله حمایت از تولید افزود: در این راستا ۳۷ پروژه داریم و مهم ترین مسئله این است که از واحدهای صنفی و صنعتی استان حمایت و راه هایی پیدا کنیم تا تلاش های این عرصه نتیجه بخش باشد.
حسینی نژاد با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و احصاء مشکلات در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۹ درصد واحدهای ما فعال، ۳۶ درصد نیمه فعال و ۲۵ درصد غیرفعال هستند.
وی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل واحدها کمبود نقدینگی است، بیان کرد: در بحث تسهیلات رونق تولید در سال گذشته فقط ۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه در صورتی که ظرفیت های استان دنبال شود بسیاری از مشکلات در خود استان حل خواهد شد، گفت: یکی از راه های ایجاد رونق، ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و گام های خوبی در این راستا برداشته ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه در بازرگانی دچار مشکل هستیم، گفت: بیش از ۵۸ هزار واحد صنفی در شمال و مجموعا در کل استان ۷۰ هزار واحد صنفی داریم.
آن طور که ایسنا نوشته حسینی نژاد افزود: مسوولیت تنظیم بازار در آبان سال گذشته به صنعت، معدن و تجارت واگذار شد اما مشکل اساسی این است که به استناد قانون انتزاع بسیاری از مباحث مربوط به تنظیم بازار در حوزه جهاد کشاورزی است که در سطح ملی این مشکل مشهود است.
وی تصریح کرد: زیرساخت مدیریت واحد برای تنظیم بازار در استان کرمان شکل گرفته و مصوب شد کالاها مشمول نرخ گذاری و در دبیرخانه واحد نرخ گداری شده و اطلاع رسانی قیمت توسط دستگاه متولی صورت بگیرد.
حسینی نژاد بیان کرد: تضاد قوانین و مصوبات هیئت دولت و آیین نامه ها، مغایرت افزایش ۱۰ درصدی قیمت کالاها در سال جاری و … از جمله چالش های حوزه بازار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18598
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.