اختصاص اعتبار ویژه در بودجه ۹۸برای پروژه‌های جدید حوزه شهری راور

به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، نشست مشترک نماینده مردم کرمان و راور با رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر راور با هدف بررسی آخرین وضعیت اعتبارات جذب شده در سال گذشته و همچنین بررسی تقاضاهای مربوط به بودجه ۹۸ برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا پورابراهیمی با تشکر از مساعدت های انجام شده برای مسائل بودجه ای شهرستان راور بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری انجام شده میزان رشد منابع بودجه ای راور در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ به دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این میزان رشد برای راور مرهون موافقت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان است و از این بابت تشکر می کنیم در ارتباط با موضوع شهرداری توافقی صورت گرفته که بخشی از آن انجام شده و درخواست داریم امکان جذب اوراق بهادار مربوط به اجرای پروژه های عمرانی در صورت امکان به شهرداری راور هم تعلق گیرد.

شهردار راور هم با با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در سال های اخیر بیان کرد: تمام تلاش ما توسعه و پیشرفت شهر در حوزه های زیرساختی فضاهای تفریحی و سبز، آسفالت معابر و خدمات شهری در حوزه ماموریت های شهرداری در بخش های مختلف است که رضایت مردم را داشته باشیم که از کمک های و مساعدت نمایندگان مجلس و دولت در ناحیه شهرداری است.

وی افزود: ما آماده هستیم هر گونه کمکی که به شهرداری راور انجام شود به میزان چند برابر آن به عنوان کار و پروژه های عمرانی تحویل دهیم که در فضای عمومی شهر نشاط و شادابی داشته باشیم.

شهردار راور اعلام کرد: با پیگیری ها امیدواریم نتایج بهتری در خصوص جذب منابع داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان هم با استقبال از حضور نماینده کرمان و راور در مجلس و شهردار و شورای شهر راور از زحمات و تلاش های پورابراهیمی در خصوص مشکلات بوجه ای استان در حد ملی قدردانی کرد و گفت: در خصوص مسائل شهرستان هم تلاش ما این است که بتوانیم درخواست های نماینده مردم را حل کنیم.

جعفر رودری با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در شهرستان راور گفت: بودجه های این شهرستان با پیگیری انجام شده افزایش قابل توجهی داشته ضمن اینکه در خصوص تخصیص ها با مشکلات مواجه بودیم اما سعی شد در شهرستانی مانند راور از متوسط اعتباری استان و تخصیص استان بالاتر عمل کنیم.

رودری افزود: در بودجه ۹۸ هم برای پروژه های جدید حوزه شهری شهرداری راور اعتبار ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد.

تامین اعتبار برای بخشی از پروژه های عمرانی پیام نور انجام خواهد شد

در ادامه نشست مشترک پورابراهیمی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با رئیس دانشگاه پیام نور استان و شهرستان کرمان، مشکلات مربوط به حوزه اعتبارات دانشگاه پیام نور مورد بررسی قرا گرفت و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با بیان اینکه حوزه توسعه فعالیت های دانشگاهی از پیام نور از ضرورت های است، عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی که در این بخش شاهد بودیم بخشی از اعتبارات ملی که می تواند در حوزه استانی به کار گرفته شود انجام نشده است.

وی با اشاره به مکاتبه و توافقی که سال گذشته با مسئولان ارشد سازمان مدریت برنامه ریزی برای حل مشکل اعتباری دانشگاه پیام نور استان انجام داد افزود: موافقت مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه در ارتباط با کمک به اعتبارات استانی دانشگاه پیام نور کرمان طبیعتاً نیازمند حمایت جدی سازمان برنامه در استان کرمان است.

محدثی نیز با تشکر از پورابراهیمی برای پیگیری موضوعات در کرمان و تهران و جلسات متعدد برای حل مشکلات اعتباری گفت: حدود ۹۰ پروژه عمرانی در دانشگاه پیام نور استان داریم که ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متوسط اعتبار نیاز دارند که در صورت کمک بودجه ای استان میتوان انها را عملیاتی کرد.

در ادامه رئیس سازمان برنامه ریزی کشور ضمن استقبال از حضور نماینده مردم و رئیس دانشگاه پیام نور استان و شهرستان کرمان گفت: در حوزه مسائل دانشگاهی اماده هرگونه همکاری هستیم.

وی با بیان لزوم تعیین سرفصل اعتبارات ملی برای کمک به موضوعات استانی گفت: براساس ضوابط و مقررات باید سرفصلی برای جذب اعتبارات ملی که از پیام نور کشور به استان ابلاغ شود تعیین شود.

بر این اساس مقرر شد سرفصلی با هماهنگی پیام نور مشخص شود و در سال ۹۸ میزان مشخصی اعتبار برای حل مشکل پروژه های در دستور کار پیام نور استان عملیاتی شود و امسال شاهد بهره برداری آنها باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29302
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.