اختصاص تسهیلات برای صادرات پسته و خرما

جلیل کاربخش گفته از محل صندوق توسعه ملی ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات برای بهبود صادرات پسته و خرما در استان اختصاص داده شده است.
وی افزود که ابلاغیه پرداخت این تسهیلات به بانک های کشاورزی، توسعه صادرات و توسعه تعاون ارسال شده و بانک ها هم در این زمینه قول مساعد داده اند.
او به نشست هفته گذشته با حضور معاونان سازمان جهاد کشاورزی و سرپرست بانک کشاورزی اشاره کرد و افزود که توافق لازم انجام شده، متقاضیان تسهیلات از بانک کشاورزی باید در سامانه صندوق ملی توسعه ثبت نام کنند، پس از آن معرفی نامه ها به بانک ارجاع می شود.
رئیس کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی ادامه داد که صادرات پسته هر سال نیاز به تامین مالی دارد. در سال جاری آمریکا که رقیب اصلی ما در تولید پسته است، دو برابر ما تولید داشته، تولید پسته در ایران ۱۷۰ تن، ترکیه و سایر کشورها ۱۰۰ هزار تن و آمریکا ۳۳۰ هزار تن تولید داشته اند. این در حالی است که تقاضای سالانه مصرف پسته حدود ۵۰۰هزار تن است. این مازاد تولید سبب کاهش قیمت شد.
جلیل کاربخش افزود که هماهنگی با مسئولین کشوری و استانی انجام شده، صادرکنندگان را برای دریافت تسهیلات مشخص و به معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزرات جهاد کشاورزی معرفی کردیم. اما بعد از گذشت مدت زمانی متوجه شدیم که اقدام لازم در این خصوص انجام نشده، موضوع پیگیری شد و از بخش نظارتی مجلس و مدیران استان درخواست همکاری شد. دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور نیز پیگیری کرد تا این موضوع در فوریت قرار گرفت و به بانکها اعلام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=4276
1 نظر
  1. […] ادامه‌داد:اگر ادعا داریم محصول تولیدی ما یک محصول استراتژیک بوده و باید به عنوان یک برند خاص در دنیا مطرح شود آیا با […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.