از باند دوم فرودگاه کرمان هنوز خبری نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که وضعیت کنونی ترمینال فرودگاه کرمان به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز این شهر نیست و مردم استان کرمان به واسطه حجم گسترده پروازها، با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه هستند.
محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک  رئیس کمیسیون عمران مجلس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و مدیرعامل هواپیمایی ماهان با موضوع بررسی پروژه ترمینال جدید فرودگاه کرمان عنوان کرد: علی رغم توافق‌های انجام شده با وزیر راه و شهرسازی در تسریع احداث ترمینال جدید فرودگاه کرمان، اما این کار انجام نشده است.
پورابراهیمی در این نشست از وزیر راه و شهرسازی بابت عدم اجرای تعهدات خود در مورد موضوع ترمینال جدید فرودگاه کرمان انتقاد شدید کرد و گفت که مشخص نیست برنامه زمانبندی و اجرای این پروژه به چه شکل است.
آن طور که ایسنا نوشته مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌های کشور وقفه ایجاد شده در اجرای این پروژه را به دلیل مسایل اداری دانست و گفت: ترمینال جدید فرودگاه کرمان به دلیل حجم گسترده تردد هوایی که در آن انجام می‌شود، باید سالها قبل انجام می‌شد.
عرب‌نژاد مدیرعامل هواپیمایی ماهان نیز توضیجاتی در مورد قراردادی که باید توسط آنها در فرودگاه کرمان انجام می‌شده، ارائه کرد و گفت: به دلیل عدم پذیرش طرح مورد نظر شرکت ماهان از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و تغییر طرح مذکور، اجرای این پروژه توسط ما به عنوان بخش خصوصی مهیا نشد و طرح جدیدی هم که توسط مشاور جدید فرودگاه‌ها معرفی شده بوده، به دلیل بالا بودن هزینه مورد قبول قرار نگرفته است.
در جمع‌بندی این نشست مقرر شد تا در ابتدای فروردین ماه 97 برگزاری مجدد مناقصه اجرای پروژه ترمینال جدید فرودگاه کرمان انجام شود و حداکثر طی شش ماه از آغاز اجرای این موضوع، فرآیند عملیات پروژه انجام و نهایت طی دو و نیم سال به صورت کامل عملیاتی شود.
دومین مصوبه این جلسه در زمینه توسعه ترمینال موجود فرودگاه کرمان بوده که مقرر گردید همزمان با اجرای کامل ترمینال جدید توسعه ترمینال موجود تا نیمه دوم سال 97 به بهره برداری برسد.
در آخر مصوب شد تا باند دوم فرودگاه کرمان که سرمایه‌گذار بخش خصوصی کار خود را آغاز کرده است، قرارداد مربوطه هر چه سریعتر عملیاتی و پرداخت های مرتبط انجام گردد تا کار احداث پروژه باند دوم تا پایان سال 1397 به اتمام برسد که در این صورت فرودگاه کرمان جزو معدود فرودگاه‌هایی خواهد بود که دو باند پروازی خواهد داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17018
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.