افتتاح طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان

حسن منتظر تربتی معاون وزیر نفت در امور گاز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با حضور اسحاق جهانگیری و جمعی از مسئولان کشوری، خط لوله انتقال گاز «کهنوج – جیرفت» به همراه سه شهرستان جیرفت، نرماشیر و فهرج و ۷۸ روستا، ۲ شهرک صنعتی و یک جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده  در جنوب شرق استان کرمان افتتاح و مردم این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با افتتاح پروژه گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر، فهرج و دو شهرک صنعتی جیرفت و بم، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم جنوب و شرق استان کرمان از نعمت گاز فراهم شد.
 تربتی ادامه داد: خط لوله ۲۰ اینچی انتقال گاز «کهنوج – جیرفت» به طول تقریبی ۷۱ کیلومتر از نیروگاه شهر کهنوج نیز آغاز شد و در ادامه از مناطق فاریاب و عنبرآباد عبور می‌کند و تا شهر جیرفت ادامه می‌یابد که افزایش بهره‌مندی مناطق شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی را به همراه دارد.
معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: با افتتاح خط لوله یادشده، ظرفیت انتقال گاز تا ۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد و در نتیجه، گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی این منطقه از استان کرمان، سرعت بیشتری می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، هم‌اکنون ۵۰ شهر و ۹۵۹ روستا در استان کرمان به شبکه سراسری گاز متصل هستند و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23635
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.