افزایش تعطیلی واحدهای صنفی در کرمان

یوسف جعفری در گفت‌وگو با کرمان‌نو با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از اصناف تعطیل شده اطلاعی از تعطیلی صنف خود به ما  نداده اند، اظهار کرد: می‌توانم بگویم تقریبا 10 درصد واحدهای صنفی کرمان طی سال جاری کسب وکارشان را تعطیل کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف استان کرمان افزود: در حال حاضر تعداد واحدهای صنفی کرمان بیشتر از استانداردهای ایران است. وی با اشاره به ده برابر بودن میزان واحدهای صنفی در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته خاطرنشان کرد: در کرمان به ازای هر 20 نفر یک واحد صنفی فعالیت می‌کند و این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته به ازای هر 200 تا 250 نفر یک واحد صنفی مشغول به کار است.

ماجرای تعطیلی واحدهای صنفی کرمان تیرماه امسال نیز خبرساز بود. آنجا که رئیس اتاق اصناف استان خبر از ارائه درخواست تعطیلی صاحبان 290 واحد صنفی استان طی سال جاری به اتحادیه‌های مربوطه را داد.

چندی قبل همچنین علی بهرامی، نائب‌رئیس شورای شهر کرمان در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر با استاندار ضمن اشاره به چهار برابر بودن تعداد واحدهای صنفی کرمان نسبت به استانداردهای ایران آن هم در حالی که دنیا به دنبال تجمیع و زمان فروش اینترنتی است، از ادامه روند ساخت وساز پاساژها انتقاد کرد.

به گفته او سرمایه مردم کرمان به طرز عجیبی به سمت تولید مغازه‌های خالی می‌رود و خرده‌سرمایه‌های مردم را جمع می‌کنیم و سرمایه‌گذارانی که وارد کرمان می‌شوند، این سرمایه را خارج کرده و سرمایه کرمانی‌ها تبدیل به مغازه خالی می‌شود که باید در این زمینه تدبیر درستی صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.