انتقاد استاندار کرمان از عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی

محمدجواد فدایی امروز صبح در یازدهمین و آخرین جلسه شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با بیان اینکه اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلیمانی یک افتخار بزرگ بود و با تبریک این اتفاق به سردار سلیمانی برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیق دارم اظهار داشت: مردم کرمان در همه اقشار به این اتفاق افتخار کردند و این مسئله باعث غرورآفرینی شد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه سال 97 یک سال معمولی برای استان کرمان نبود و حدود پنج ماه و نیم استان در بلاتکلیفی بود گفت: در این سال اتفاقات خوبی در استان افتاد و پروژه‌هایی افتتاح شد که نشان از تلاش همه دستگاه‌ها و مسئولان استان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه ظرفیت استان کرمان خیلی بیشتر از این است و ما می‌توانیم در سال جدید شاهد اتفاقات بزرگ‌تری باشیم افزود: با فعال کردن نظام اداری می‌توانیم کارهای بزرگ‌تری در استان انجام بدهیم و مدیران اجرایی باید در مجموعه خود ایرادات سیستم اداری خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیماتی که در استان گرفته می‌شود یا اجرا نمی‌شود و یا در زمان مقرر خود اجرا نشده که با مشکلاتی روبه‌رو شده است بیان کرد: دلایل عدم اجرایی شدن تصمیمات در استان متفاوت است که یک دلیل آن کارشناسی نبودن تصمیمات بوده که قابل اجرا در زمان عملیات نیست.

فدایی افزود: دلیل دوم عدم اجرای مصوبات در کرمان این است که ما در جلسات خودمان هم می‌دانیم که این تصمیم قابل اجرا نیست اما برای اینکه دل همدیگر را به دست بیاوریم این مصوبه را قبول می‌کنیم اما در اجرا به آن عمل نمی‌کنیم در حالی که این صداقت نیست و اگر می‌دانیم تصمیمی قابل اجرا نیست از همان اول نباید موافقت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دلیل سوم عدم جدیت و تعهد در اجرا و اجرایی کردن تصمیمات در استان است گفت: باید دلایل اجرایی نشدن تصمیمات را به مردم گفت و وظیفه ما مسئولان است که با مردم صداقت داشته باشیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوع مهمی است و در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وقتی تصمیمی گرفته می‌شود تصمیم مهمی است و باید اجرا شود تصریح کرد: متاسفانه شاهد کوتاهی‌هایی در اجرای این تصمیمات بودیم و هشت ماه از یک تصمیم در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گذشته و هیچ اتفاقی برای آن تصمیم نیفتاده و اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه عدم اجرایی شدن تصمیمات سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد بیان کرد: یکی از دلیل عدم اجرایی شدن تصمیمات این است که مانند هم فکر نمی‌کنیم و بخشی فکر می‌کنید و به‌عنوان مثال اگر اولویت استان اشتغال است بخشی این موضوع را اولویت نمی‌دانند.

فدایی با بیان اینکه در حالی که تمام دستگاه‌ها موظف هستند در کنار انجام ماموریت‌های سازمانی خود اولویت استان را نیز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیگیری کنند گفت: مدیران اجرایی استان یک گزارش خیلی مختصر یک صفحه‌ای از عملکرد خود در سال 97 را برای استانداری ارسال کرده و در حد یک صفحه برنامه خود برای سال 98 نیز اعلام کنند و پیش‌نویس برنامه‌های خود را بنویسند.

وی عنوان کرد: مصادیق حقوق شهروندی حدود 11 مورد است و مدیران در جلسات شورای اداری مصادیق اجرای این 11 مورد در دستگاه خود را عنوان کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26007
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.